Sporttörténelem… Sporttörténelem MINDENHOL!

Történelmi pillanatoknak lehettünk szemtanúi, az egyszer biztos: meg merem kockáztatni, Baumgartner Zsolt és a Forma-1-ben szerzett világbajnoki pontjának érdemeit cseppet sem kicsinyítve, hogy Michelisz Norbert WTCR bajnoki címe a magyar motorsport valaha volt legnagyobb sikere. Hosszú és küzdelmes túraautó világkupa szezonon vagyunk túl, de tekintsünk vissza most arra a versenyhétvégére, ami végén ezt a hímesházi srácot a világ legjobbjává koronázták.

Michelisz Norbi a lehető legjobban kezdte az évadzáró maláj versenyhétvégét, ugyanis már az első szabadedzést megnyerte. A második szabadedzésen ugyan ”csak” a második lett a spanyol Mikel Azcona mögött, de a tempóján már ekkor látszott, világkupa címet nyerni jött Sepangba. Később az időmérőkön újabb lépést tett a végső siker felé, ugyanis megszerezte midnkét pole pozíciót. Vasárnap elérkeztek a versenyek és a végső döntés napja. A maláj pálya nem hazudtolta meg önmagát, trükkös, folyamatosan változó körülményekkel várta a mezőnyt.

Az első verseny előtt esős körülmények uralkodtak a pályán, ezért a versenyirányítás úgy döntött, hogy a biztonsági autó mögül indítják el a futamot. Eső ide, Guerrieri felzárkózás oda, Norbi elég sima rajt-cél győzelmet aratott, így minden okunk megvolt a bizakodásra. A második versenyt a Hyundai versenyzője a 10. rajtkockából kezdte meg, és itt az időjárás már komolyan közbeszólt: balesetek, kicsúszások, hosszú piros zászlós szakasz tovább nehezítette az amúgy is feszült pillanatokat…

Az újraindítást követően Michelisz a 13. ,Guerrieri pedig a 2. helyről várhatta, majd végül az argentin nyerte a versenyt, Norbi pedig a 8. helyen ért célba – ezzel pedig Zengő Zoltán felfedezettje az utolsó futam előtt még mindig 10 ponttal vezette a tabellát. A harmadik verseny aztán méltó lezárásnak bizonyult a végletekig kiélezett 2019-es WTCR szezonnak: esett az eső, időközben besötétedett, ráadásul a felvezető körben kiderült, hogy Norbi váltójának elektronikája nem 100%-os.

A rajt után Norbi visszaesett pár helyet, de még a technikai hiba ellenére is az első öttel tudott tartani. A verseny kezdeti szakaszában a legtöbb magyar szurkoló elkezdett felkészülni a legrosszabbra, mert Guerrieri körökön keresztül vezetett, így a Hondás két ponttal vezette a képzeletbeli pontversenyt. Ám a futam középső szakasza megmutatta nekünk, milyen kiszámíthatatlan is a technikai sport: az első öt helyezett (Guerrieri, Azcona, Kristoffersson, Ceccon, Michelisz) körökön keresztül heroikus küzdelmet folytatott a versenypályán, melyből Norbi fő riválisa jött ki a legrosszabbul. Az argentin Hondájának hűtő rendszere megsérült, így Guerrieri jelentősen visszaesett. Végül Michelisz Norbertnek már nem volt más dolga, mint épségben elvezetni az autót a leintésig, a többi meg történelem…

A Hímesházán született, karrierjét szimulátor versenyzőként elkezdő pilóta Magyarország talán legkiemelkedőbb motorsport sikerét elérve megnyerte a 2019-es Túraautó Világkupa Sorozatot.

A Racevloggers ezúton is gratulál Michelisz Norbert történelmi győzelméhez!

 

Írta: Simon Krisztián

Ajánlott cikkek