A megváltozott piaci körülmények miatt a 2020-as szezontól a tavalyinál kevesebb időmérőt és futamot rendeznek a Túraautó Világkupán – jelentették be.
Ez tehát nem jelent mást mint, hogy visszatérnek a WTCC-ben megszokott rendszerhez. Az eddigi három helyett kettő futamból állnak a versenyhétvégék, és kettő helyett egy kvalifikációt bonyolítanak le. Ezek ugye mindenkinek ismerős dolgok, akik korábban is követték a sorozatot. Viszont jön egy komolyabb változás is, szintén a spórolás jegyében idén minden fordulót kétnaposra rövidítenek már.
A közlemény szerint erre azért van szükség, mert bár az elmúlt években a WTCR komoly sikertörténetet írt, a győzelemért folyó küzdelemben egyre jobban elszabadultak a költségek, ami most már fenntarthatatlan – ez egyébként főleg azóta jellemző a sorozatra, mióta megjelentek a TC1-es autók. Mostantól tehát a szabadedzések után szombaton rendezik majd az időmérőt, ami a szokásos háromrészes lesz. A versenyek vasárnapra kerülnek, az első futam lesz a fordított rajtrácsos, a második pedig a normál. Utóbbi a Nordschleife kivételével három körrel lesz hosszabb.
Csökken a gumik mennyisége is, amit a versenyzők felhasználhatnak a hétvégén. Az idénynyitón 22 helyett 18 darab Goodyear-t kapnak a csapatok (mivel az idei szezontól új gumiszállítója lesz a sorozatnak), onnantól kezdve pedig az eddigi 18 helyett csak 12-t vehetnek igénybe.
Érdekes változások, ami teljesen megérthető, hiszen a kötlségek nagyon magasra ugrottak, annak ellenére is, hogy mindenki tisztában van azzal, hogy az autósport nem olcsó játék.