Száraz körülmények között zajlott le a főverseny, ami igencsak izgalmasnak ígérkezett, tekintve, hogy a mezőny a hétvége során nem még nem ment száraz körülmények között a Hungaroringen.
A rajt után nagy volt a helyezkedés, melynek a legnagyobb vesztese Zhou, míg a győztese Schumacher volt. Az első kört a mezőny még megúszta baleset nélkül, de a második körben aztán jött a csattanó: a tridentes Roy Nissany a célegyenes végén valami egészen érthetetlen módon elmérte a féktávot, kiütve saját csapattársát. Ezzel mindkettőjük versenyének vége lett, és bár Nissany kapott egy 5 rajthelyes büntetést a sprintfutamra, annak nagy jelentősége nincs, mert amúgy is ő indult volna az utolsó rajtkockából. A rövid biztonsági autós fázis után nem kellett sokáig várni, hogy újra beinduljon egy balesettel végződő láncreakció. A Mansell kanyar előtti emelkedőn küzdött nagyot Ghiotto és Lundgaard, de a tapasztalt olasz szabálytalanul védekezett, aminek a dán újonc látta kárát: autójának első szárnya letört, bal első defektet kapott, így a szinte irányíthatatlan autót próbálta íven tartani, ami szintén nagyon veszélyes volt, de ennek is meg lett az eredménye. Lundgaard az 5-ös kanyar ideális ívén próbálta irányban tartani súlyosan sérült autóját, miközben ketten is megpróbálták megelőzni: Armstrong, és a külső íven Markelov. De egy olyan szűk kanyarban 3 autó nem fér el egymás mellett, és akkor sem fért el. Armstrong és Markelov össze ütközött, aminek köszönhetően az orosz tehetetlenül csapódott a gumi falba. Érdekes, Ghiotto a szabálytalan védekezéssel, és Lundgaard a pályára való veszélyes visszatéréssel megúszta a büntetést…
A verseny érdemi izgalmait mégis a taktikai háború adta. Akik a lágyabb keveréken rajtoltak, azok hamar beálltak a boxba, egy szett keményebb Pirelliért. Viszont többen voltak, akik a fordított taktikát választották, tehát keményebb keveréken rajtoltak, és csak a verseny végén, könnyű autóra rakatták fel a lágyakat. Így tett például a mezőnyt leiskolázó Shwartzman, aki a verseny végén friss lágyakon 3-4-5 másodperccel volt gyorsabb körönként, mint azok, akik az elsődleges stratégiát választották. Ezért történt meg az, hogy Schumacher hiába futotta idei szezonja eddigi legjobb versenyét, és vezette sokáig a versenyt, a kopott közepes keverékeken esélye sem volt a friss lágyakon érkező Shwartzmannal és Mazepinnel szemben. Így végül ők hárman állhattak fel a dobogóra.
A vasárnapi sprintversenyre nagyobb eséllyel jósolnak esőt, így az időjárás is közbe szólhat egy alapból izgalmasnak ígérkező versenyen, amit az M4 Sport 11:05-ös kezdéssel élőben közvetít!
Az Ghiotto-Lundgaard-Armstrong-Markelov balesetet itt megtekinthetitek:
Forrás: Formula 2, Artem Markelov