Azt már eddig is tudtuk, hogy a Ducati valami nagy dobásra készül és a boszorkánykonyhából ki is szivárogtak az adatok, miszerint a Ducati Panigale V4 Superleggara a 152kg-os szárazsúlyához, 234 lóerő fog társulni.
Beszállítókból egyértelmű volt, hogy a legjobbakat használják majd, a futómű Öhlins, hozzá Brembo fékek, a szárazkuplung pedig az STM gyártmány. Súlyából majdnem 20 kg-t faragtak a V4 R-hez képest.
Hát persze, hogy az aerodinamika is eltér a Panigale R-től, a formáját az előző MotoGP “rakétájuk” a GP16 alapján nyerte el – és az eddigi információk alapján sokkal hatékonyabb, mint amit valaha használtak utcai motoron. Bár még nem láttuk menet közben, de állítólag 280 km/h-s sebességnél, akár 50 kiló leszorítóerőt is termelhet.
A motor mellé még jár karbon védő a száraz kuplungra, takaró ponyva, GPS-es adatrögzítő, karbon és titán elemekből készült lengővillavédő, illetve különböző takaróelemek, melyekkel a leszerelt tükrök, irányjelzők, rendszámtáblatartó, fényszóró és zárófény helyeit lehet eltakarni. Ez azt jelenti, hogy könnyedén alakíthatunk az utcai motorunkból egy valódi versenymotort.
Ja igen, az ára: A Superleggerából 500 darab készül majd, és az ára 100 000 dollár körül lesz, tehát, ha véletlenül valaki ilyet lát, az mindenképpen örökítse meg, mert lehet csak egyszer lesz rá alkalom.