Versenygép vagy utcai motor ? – képen a Ducati Panigale V4 Superleggera!

Azt már eddig is tudtuk, hogy a Ducati valami nagy dobásra készül és a boszorkánykonyhából ki is szivárogtak az adatok, miszerint a Ducati Panigale V4 Superleggara a 152kg-os szárazsúlyához, 234 lóerő fog társulni. 

 

Beszállítókból egyértelmű volt, hogy a legjobbakat használják majd, a futómű Öhlins, hozzá Brembo fékek, a szárazkuplung pedig az STM gyártmány. Súlyából majdnem 20 kg-t faragtak a V4 R-hez képest.

Hát persze, hogy az aerodinamika is eltér a Panigale R-től, a formáját az előző MotoGP “rakétájuk” a GP16 alapján nyerte el – és az eddigi információk alapján sokkal hatékonyabb, mint amit valaha használtak utcai motoron. Bár még nem láttuk menet közben, de állítólag 280 km/h-s sebességnél, akár 50 kiló leszorítóerőt is termelhet.

A motor mellé még jár karbon védő a száraz kuplungra, takaró ponyva, GPS-es adatrögzítő, karbon és titán elemekből készült lengővillavédő, illetve különböző takaróelemek, melyekkel a leszerelt tükrök, irányjelzők, rendszámtáblatartó, fényszóró és zárófény helyeit lehet eltakarni. Ez azt jelenti, hogy könnyedén alakíthatunk az utcai motorunkból egy valódi versenymotort.

Ja igen, az ára: A Superleggerából 500 darab készül majd, és az ára 100 000 dollár körül lesz, tehát, ha véletlenül valaki ilyet lát, az mindenképpen örökítse meg, mert lehet csak egyszer lesz rá alkalom. 

Ajánlott cikkek