Michelisz Norbert új autóval, de ugyanúgy a Hyundai-jal folytatja

Tavaly lejárt Michelisz Norbert szerződése a Hyundai Motorsporttal, de a túraautó-
világkupa 2019-es bajnoka idén is a dél-koreai gyártó versenyzőjeként folytatja a
WTCR-ben, méghozzá vadonatúj autóval.

A negyedik idényére készül Michelisz Norbert a Hyundai Motorsport pilótájaként a világ
legrangosabb túraautó-bajnokságában, a WTCR-ben. A 2017-ben elért világbajnoki
második helyezés után szerződött a magyar versenyző a dél-koreai gyártóhoz, amelynek
színeiben 2019-ben megnyerte a bajnokságot. Tavaly ugyan a márkán belül továbbra is
Michelisz volt a legjobb, de az év végi 13. hely tagadhatatlanul csalódást keltett. Mindez
azonban csak megerősítette a kapcsolatot.

„A világjárvány nagyon nehéz helyzetet teremtett a motorsportban is, a legtöbb gyártónak
át kellett gondolnia a lehetőségeit és az abból következő céljait. Nekem az volt a fontos,
hogy ezek a célok találkoznak-e a sajátjaimmal – fogalmazott Michelisz Norbert. –
Versenyzőként soha nem akarnék abba a helyzetbe kerülni, hogy kapom a fizetésemet
valamiért, de mindegy hányadik helyen végzem. Én most vagyok a legjobb éveimben,
most vagyok motivált, most van lehetőségem bajnokságokat nyerni, és harcolni akarok
ezekért. Amint nyilvánvalóvá vált, hogy erre a Hyundai Motorsport kötelékében továbbra is
esélyem nyílik középtávon, nem maradt több kérdés. Sok mindenen keresztül mentünk
már együtt, voltunk a csúcson és a mélyben is, büszkén folytatom az utat ezzel a
csapattal.”

A Hyundai Motorsport két különálló hivatalos csapatot indít a WTCR-ben, Michelisz pedig
akárcsak a korábbi években, ezúttal is az olasz BRC Racing Team által üzemeltetett
formációnak lesz az egyik versenyzője a 2018-as bajnok Gabriele Tarquini mellett. Van
azonban új elem a felállásban, méghozzá az egyik legfontosabb: az autó. A Hyundai
Motorsport az elmúlt három évben két bajnoki címet hozó i30 N TCR helyett a vadonatúj
fejlesztésű Elantra N TCR-t veti be.

„Tavaly lényegében az első tesztektől vezettem az Elantrát. Fejlesztőpilótaként vettem
részt a projektben, így magamért is dolgozhattam – árulta el Michelisz Norbert. – Az i30 N
TCR egy rendkívül kifinomult autó volt, amelynél pilótaként sokkal jobbat nem lehet
elképzelni a kanyarodást és a fékezést tekintve, de voltak területek, amelyeket lehetett
csiszolni az Elantra fejlesztése során. Összességében tettünk apró előrelépéseket, de
nem ugrásszerűeket, hiszen az előző is egy nagyon magas szintű és a mai napig
versenyképes konstrukció volt.”

Michelisz tehát a régi csapattal, de új autóval szeretne ismét bajnoki címekért harcolni
középtávon, a következő egy-két idényben. A WTCR nyolc versenyhétvégéből álló 2021-
es évadja június 3-5-én a Nürburgringen kezdődik Németországban. Hazánkba augusztus
21-22-én érkezik a mezőny, a Hungaroring lesz az utolsó európai helyszín. November 19-
21-én Makaóban rendezik az idényzárót.

Forrás: Michelisz Norbert

Ajánlott cikkek