Ma délután leleplezték a jövőre bemutatkozó Formula-1-es autók egyik szélcsatornás tesztekre épített modelljét, amelytől szem nem maradt szárazon. Robusztus megjelenés, lebutított aerodinamika, felturbózott padlólemez, mindez azért, hogy a jövőben izgalmasabb versenyeket, és több előzést láthasson a nagyérdemű.
Új abroncsok, szigorított felfüggesztések, guminyomást ellenőrző szenzorok, teljesen megváltozott első és hátsószárny kialakítás, száműzött légterelők, érdekes keréktárcsák. Bármennyire is igyekeztek szivárogtatni előzetesen, az összkép sokkoló lett, és ezt maximálisan pozitív értelemben gondoljuk!
„Ez egy wingcar lesz, ahol a leszorítóerőt nem a szárnyak segítségével hajtjuk fel, hanem a padlólemezzel és a kasztnival. Emiatt több előzést, komoly csatákat és könnyebb követést láthatunk majd a pályán a reményeink szerint. Az autók jobban fognak egymáshoz hasonlítani, de így is lesznek azért eltérések, pl. a padlólemezben, az oldaldobozok terén, a diffúzorban és a légbeömlők tekintetében is. A Forma-1 a mérnöki kreativitás egyik legfőbb melegágya, és ezt szeretnénk is így megőrizni.” – írta körül a bemutatott koncepcióautót Nikolasz Tombazisz, az FIA technikai igazgatója.
Az új géppel már a versenyzők is találkoztak, akik szintén izgalommal eltöltekezve beszéltek az F1 új korszakának első pillanatáról. Max Verstappen és Lewis Hamilton kiemelte, hogy ha ezzel minőségileg is javul a versenyzés, akkor ők abszolút partnerek lesznek minden változásban.
„A lényeg, hogy a nézők izgalmasabb futamokat láthassanak, és ha ezt ezzel az autóval elérjük, akkor én maximálisan támogatom a koncepciót.” – mondta el Max Verstappen, akivel Lewis Hamilton maximálisan egyetért: „2022 egy nagy kihívás lesz mindannyiunk számára, egy új éra kezdődik, új autókkal és szabályokkal. Ha ezzel sikerül meglépnünk, hogy nagy csaták legyenek, és könnyedén tudjuk egymást követni, ha a tervek megvalósulnak, akkor azt hiszem, az mind a szurkolóknak, mind nekünk elképesztő lesz!” – nyilatkozta a hétszeres világbajnok.
Fotó: Formula One
Forrás: FansBrands