Ritkán esik meg, hogy egy verseny végén (amelyen ráadásul 450 kilométernyi mért szakaszt teljesít a mezőny) az első két versenyző azonos idővel álljon. S hogy mi dönt ilyenkor? Az, hogy ki nyerte meg az első (nem kvalifikációs) szakaszt. Mindez azt jelenti, hogy a HunGarian Baja autós küzdelmeiben a sportágba hét év után visszatérő Krzysztof Holowczyc, Lukasz Kurzeja kettős végzett az első helyen, megelőzve az ugyanolyan időeredménnyel végső, és Magyarországon először versenyző Yazeed Al Rajhi, Michael Orr kettőst.
Ezek után el lehet képzelni, milyen izgalmasan alakultak az utolsó méterek: a két érintett fél mindent kiadott magából, majd pedig megálltak számolgatni az utolsó szakasz céljában. A végeredménytől mindkettejük álla leesett, főleg mert hirtelen nem is tudták, hogy akkor most melyikük is nyert.
„Az utolsó méterekig harcoltunk, padlógázzal közlekedtünk, mert nem volt lehetőség a számolgatásra – nyilatkozta Holowczyc. – Az első szakaszon volt egy apróbb hibánk, vissza kellett fordulnunk, és ezzel tizenöt másodpercet veszítettünk, úgyhogy negyvenkét másodperces hátrányból vártuk az utolsó szakaszt. Mentünk, ahogy tudtunk, a végén pedig Yazeed-dal együtt számolgattunk. Amikor megláttam, hogy négyszázötven kilométer után azonos időeredménnyel állunk, nem hittem a szememnek. Hogy mi volt a siker titka a szombati ötperces eltévedésünk után? Az, hogy amikor kellett, képesek voltunk ritmust váltani.”
Yazeed Al Rajhi most először versenyzett Magyarországon, de ez egyáltalán nem látszott a teljesítményén, végig kiegyensúlyozottan autózott, és bár a végén talán egy kicsit csalódott volt a második hely miatt, a kiélezett küzdelmet nagyon élvezte.
A világkupa-éllovas Yasir Seaidannak ezúttal meg kellett elégednie a harmadik hellyel, de nem volt csalódott. Főleg azok után nem, hogy a vasárnap délelőtti szakasz vége előtt négy kilométerrel nekiment egy fának. Kapott egy defektet a Mini hűtője pedig megsérült az ütközésben, de a szervizparkban sikerült minden problémát megoldani.
A side by side kategóriában Alexandre Re szombaton nagyon megjárta azzal, hogy az első rajtpozíciót választotta. Portugáliában ez be szokott jönni, mert az utánuk jövők nyelhetik a port, itt viszont nagyon sok időt veszítettek emiatt, mert sokszor nem találták a helyes irányt. „Ez az első HunGarian Bajánk, jó lecke volt – nyilatkozta Re. – Azt hittem, hogy a tegnapi hosszú szakasz ma nehéz lesz ellenkező irányból, de őszintén szólva sokkal jobban élveztem, és a lényeg, hogy megnyertük a side by side kategória versenyét.
A motorosoknál a német Sebastian Bühler majdnem négyperces előnnyel nyerte meg a versenyt a szlovák Stefan Svitko előtt, aki visszajáró indulója a HunGarian Bajának, és szinte kivétel nélkül mindig az élmezőnyben végez. Ezúttal a második helyen.
„A pályákat eléggé szétszabdalták az autósok nyomai, hiszen ők tegnap is kétszer meg ma is elmentek előttünk, úgyhogy nem volt könnyű dolgunk. Ami engem illet, szakaszról szakaszra folyamatosan fejlődtem, és végül sikerült megnyernem a versenyta, amivel elégedett vagyok” – nyilatkozta Bühler.
A harmadik helyezett Joaquim Rodrigues számára új volt ez a versenyforma, hogy ugyanazokon a pályákon méreti meg magát a mezőny, de próbált célba érni, és végrehajtani az eredendő tervet: versenykörülmények között tesztelni a motort a Dakar-ralira.
HUNGARIAN BAJA, TEREPRALI VK-FUTAM, VÁRPALOTA
Autósok: 1. Krzysztof Holowczyc, Lukasz Kurzeja (lengyel, Mini John Cooper Works) 4:56:28, 2. Al-Radzsi, Orr (szaúd-arábiai, brit, Toyota Hilux) 4:56:28, 3. Szejdan, Kuzmics (szaúd-arábiai, orosz, Mini John Cooper Works) 13:54 p h., …
Motorosok: 1. Sebastian Bühler (német, HERO) 3:43:11, 2. Svitko (szlovák, KTM) 3:42 p h., 3. Rodrigues (portugál, HERO) 5:11 p h., …9. Hodola Richárd (magyar, KTM) 51:07 p h.
Forrás: HunGarian Baja
Fotó: HunGarian Baja/Sári Péter, Csatlós Norbert