Az eddigi öt szelektív szakaszból kettőt nyert meg Jazeed Al Rajhi és Michael Orr (az elsőt és az ötödiket), és vezet a versenyben a HunGarian Baja szombati napjának végén. A szaúdi versenyző délelőtt kapott egy defektet a lőtéren, de azután a délutáni szakaszokon sikerült ledolgoznia hátrányát a versenysportba hét év után visszatérő Krzysztof Holowczyc-csal szemben.
„Jók a szakaszok, de elég sok az ugrató és a gödör, emiatt nehezek a pályák – nyilatkozta Al Rajhi. – Számunkra minden jól alakul, majdnem tökéletes napon vagyunk túl. Michael nagyon jó munkát végez, és a délelőtti peches defekt után délután szerencsénk is volt. Nem kockáztattunk, és továbbra sem tervezzük, hiszen a bajnoki címre hajtunk.”
A szombati négyből három szakaszt Holowczyc nyerte meg, aki a szombati utolsó szakaszon nagyon peches volt. Délelőtt még azt mondta: ahhoz képest, hogy hét éve nem vezetett versenyautót, nem rossz az éllovas pozíció, igaz, hogy az ugratók utáni landolások egy kicsit megviselik. Hozzátette: biztosan lehet gyorsabban is menni, de nem akar kockáztatni, a saját tempójában autózik, s hogy a második kör talán könnyebb lesz, mert már ismerik a pályát. Nem így lett.
„Az utolsó szakaszon eltévedtünk, és veszítettünk öt percet – nyilatkozta a Minivel versenyző Holowczyc. – A szalagokat nem tették vissza az első kör után, letértünk a helyes útról, és öt percet kavarogtunk. Aztán megláttuk a mögöttünk rajtolót, utána mentünk, megelőztük, és utána már szinte repültünk a célig. Ez van, ez része a játéknak, holnap gyorsabbnak kell lennem.”
A világkupa-éllovas Yasir Seaidan a harmadik helyen áll az összetettben. A szakaszokról azt mondta, hogy ugratósak, kanyargósak, szépek, de nehezek. Az első szakaszon utolérte az előtte rajtolót, és mivel nem jelzett a Sentinel, 30 kilométert ment mögötte, úgyhogy a másodikon tudta igazándiból a saját tempóját autózni. „Az utolsó tíz kilométeren fura hangok jöttek az autó bal elejéből, utóbb kiderült, hogy eltört a kardán, ráadásul defektet is kaptunk, kifordult a kerék, így szerencsések vagyunk, hogy egyáltalán befejeztük a szakaszt. Sokan kiestek ma, mi meg tudjuk oldani a gondokat, így örülünk a harmadik helynek. Nincs gond, hagyom a fiúkat harcolni az élen, nekem ez a pozíció is jó.”
A világkupa értékelésében legjobb magyar párosként negyedik helyen álló Lónyai Pál, Csató Attila kettős a harmadik szelektív szakaszon közelebbi ismeretséget kötött egy betongúlával. „Sajnos a betongúla nyert. Telibe vertük és kiszakadt a futóművünk. Ha tudom, hogy ott van, nyilván óvatosabb vagyok, de most már nincs mit tenni. Sajnálom, mert abszolút negyedikek voltunk, de holnap visszaállunk a versenybe” – mondta Lónyai Pál.
A motorosok utolsó szakaszát biztonsági okokból törölték (a mezőny végére rásötétedett volna), négy szakasz után a német Sebastian Bühler vezet a versenyben.
„Az autók előttünk rajtoltak, így az első két szakasz eléggé összezavart minket, sok-sok nyom volt előttünk, szinte lehetetlen volt megtalálni a helyes utat – mondta Bühler. – Az utolsó szakasz törlése jó döntés volt, a vezetésnek örülök, próbálok holnap is hasonlóan teljesíteni, mint ma, és továbbra is tesztelni a motoromat.”
A második helyen a francia Mathieu Doveze áll, kevesebb mint hétperces hátránnyal, míg a harmadik a versenyen már többször győzedelmeskedő Stefan Svitko. A motorosok egyébként nyilván mind megemlítették, mennyire megnehezítette a dolgukat, hogy rengeteg nyom volt előttük (mivel az autósok rajtoltak elsőként), de az élmezőny azt is hozzátette, az eltévedések ellenére ezek a kőkemény pályák jó felkészülést jelentenek a Dakarra.
A legjobb magyar Hodola Richárd a kilencedik helyről várja a zárónapot, pedig akkorát esett, hogy abban sem lehetett biztos: folytatni tudja a versenyt. „Az első szakasz huszadik kilométerénél elestem, óriási por volt, és nem vettem észre egy követ – mondta Hodola. – Először úgy voltam vele, kiállok, azt sem tudtam, hol vagyok, először hívni akartam az orvosokat, hogy hagyom az egészet. Öt percig ültem a földön a motor mellett, aztán összeszedtem magam, és visszaültem – egyre csökkent a fájdalom, egyre jobban éreztem magam a motoron, úgy voltam vele, ha már ennyi energiát belefektettem, teljesen mindegy, hányadik helyen, valahogy behozom a motort, aztán a vége szerintem nem lett olyan rossz.”
A HunGarian Baja vasárnap 2 szelektív szakasszal ér véget.
HUNGARIAN BAJA, VK-FUTAM, VÁRPALOTA
Az állás 5 szelektív szakasz után. Autósok: 1. Yazeed Al Rajhi, Michael Orr (szaúd-arábiai, brit, Toyota Hilux) 3:13:09, 2. Holowczyc, Kurzeja (lengyel, Mini John Cooper Works) 1:05 perc hátrány, 3. Seaidan, Kuzmich (szaúd-arábiai, orosz, Mini John Cooper Works) 5:17 p h.
Motorosok: 1. Sebastian Bühler (német, HERO) 2:43:36, 2. Doveze (francia, KTM) 6:46 p h., 3. Svitko (szlovák, KTM) 9:04 p h., …9. Hodola Richárd (magyar, KTM) 41:30 p h.
Forrás: HunGarian Baja