Megújult a tereprali szakág, ennek keretében a RaceVloggers.hu hasábjain mutatjuk be nektek a hazai motoros/quados mezőny összes résztvevőjét, valamint a szervizpark legismertebb arcait. Beszéljenek helyettünk a srácok, ezúttal a szakágvezető Horváth Lajos „Laller”!
„Sziasztok, Horváth Lajos vagyok, de a legtöbben csak Lallerként ismertek. Édesapám révén gyermekkoromtól jelen volt a motorsport, hiszen apu a váci minikrossz megalapítójaként és vezetőjeként tevékenykedett. Már az első pillanattól fogva evidens volt, hogy az én életemben is hangsúlyos szerepet kap majd a motorsport. Az én sportolói karrierem meglehetősen későn indult, és nem két, hanem négy keréken, ugyanis rally navigátor voltam. Ezt követően belekóstoltam az enduróba, majd később a sporttársak megfertőztek a terepralival. A szakág technikai szépségei, a komoly navigáció, az egészet körülvevő feeling gyorsan magába szippantott, és arra az elhatározásra jutottam, hogy szeretném magam kipróbálni a sportág legmagasabb szintjén, a Dakar Rallyn is.
Az odáig vezető út természetesen nem volt zökkenőmentes, és sajnos nem is sikerült a versenyeket befejeznem. Viszont megértettem, hogy nem csak befejezni dicsőség, hanem megélni az odáig vezető utat is az! Nekem ez adatott meg, de nagyon boldog vagyok, és semmiért nem cserélném el. A két felkészülésem/részvételem alatt olyan tapasztalatokkal gazdagodtam, melyeket sehol máshol nem tudtam volna megszerezni. Ha ehhez hozzávesszük még a számos nemzetközi versenyt, amelyeken részt vettem, akkor talán nem túlzás kijelenteni, hogy már tisztában vagyok azzal, hogyan lehet egy csapatot, vagy akár egy sportszervezetet sikeresen működtetni.
Mint azt tudjátok, 2022-től én vezetem a hazai tereprali motoros/quados ágát, és konkrét elképzeléseim vannak azzal kapcsolatban, mivel és hogyan kell megpróbálnunk vonzóbbá és önfenntartóvá tenni a sportágunkat. Egy igencsak nehéz gazdasági helyzetben vettük át az irányítást, de Esch Tamással és Dervadelin Tamással együtt mindent megteszünk, hogy a rendelkezésre álló lehetőségekből a legjobbat hozzuk ki. Szeretnénk megnyerőbb arculatot kialakítani, elvetni a Nyugat-Európai felfogás magvait a hazai tereprali motoros ágazatában.
Ezenkívül szeretném elérni, hogy minden off-road terepralis versenyezni vágyó barátom legalább annyit megélhessen és láthasson ebben a sportágban, amennyit nekem volt szerencsém. Kétszer is indultam a Dakaron, motoroztam Peruban a Nazsca vonalak mellett, minden sport bölcsőjében, Olümpiában. Húztam a gázt a Tajgetoszon, megfordultam Marokkóban, Nyugat-Európa legtöbb országában, versenyeztem a Balkánon, és Ausztrálián kívül a világ összes kontinensén… Kívánom mindannyiatoknak, hogy legalább annyit, de inkább többet kapjatok a sportágtól, mint amennyi nekem megadatott. A terepralinak köszönhetően csodás dolgokat láthattam, olyan helyeken motorozhattam, amiről a halandó ember csak álmodozhat.
Idén a szakág felfuttatása prioritást élvez, de természetesen a motorozást sem fogom elhanyagolni. Több hosszútávú versenyt tervezek, mint például a Hellas Rally, a Rally Breslau, a Bosnyák Rally, és a Marocco Desert Challenge gondolatával is kacérkodom! Azonban a legfontosabb az emberi tényező: biztatnék minden régi, új, és természetesen leendő versenyzőt, hogy ha kérdésetek van, ha segítségre lenne szükségetek, vagy csak bandáznátok egy jót, akkor keressetek meg a szervizparkban, vagy üzenjetek bátran privátban!”
Forrás: Tóth Krisztián Márk / RaceVloggers.hu