A Hondának ismét sikerült meglepnie az embereket az újratervezett 500-as túraendurójával. Bár nagyon sok minden ismerős lehet a CB500F-ből, de a 19 colos első kerék, magasabb, kényelmesebb üléspozíció egyből érezteti velünk, hogy ez valami más lesz. Az előző modellhez képest, most már sokkal inkább használható terepre is a motor, ami azért nem hátrány, hiszen egy túraenduróról beszélünk.
A műszerfal számomra nagyon izgalmasnak tűnik, kapott egy sokkal nagyobb, színes kijelzőt – ezt teljesen átdolgozták a 2018-as modell óta (szerencsére) – és nagyon egyszerűen leolvasható róla minden fontos adat, amire szükségünk van. A motor maradt ugyanaz a soros, 2 hengeres, 48 lóerős, de a Honda szerint sikerült javítani a teljesítményleadáson, és most inkább az alacsony és középtartományra helyezték a hangsúlyt, ami egy nagyon jó döntés volt, hiszen nyomatékosabbnak érződik a motor és dinamikusabb lett az egész. Emiatt viszont valamit veszített a végsebességéből, de ez valószínűleg senkit nem érdekel majd egy ilyen motornál, hiszen nem versenymotorról beszélünk, amivel a pályacsúcsokat akarjuk majd döntögetni a közeli pályákon .
Számomra a legizgalmasabb dolog a CB500X-ben, hogy könnyen lehet vele kanyarodni, jó a súlypontja, könnyű a motor, lassú és gyorsabb tempóval is könnyen kezelhető, viszont ha kedvünk támad, nyugodtan letérhetünk az útról és bóklászhatunk akár egy erdőben is. Igazából a túra endurónak pontosan ez a lényege, és úgy tűnik a Honda most megalkotta a tökéletes tanuló túramotort, hiszen a legjobb az egészben, hogy az A2-es jogsival is vezethető, így végre van egy motor a fiatalabb rétegnek is, de akár a haladó, nem túl bevállalós motorosknak is bátran lehet ajánlani, mert ezzel magabiztosan mehetnek majd. Sokat lehet tanulni ez nem is kérdés, és nagyszerű alapokat ad a következő kategóriára lépve a későbbiekben. A kinézete egy motortnak az mindig szubjektív vélemény, ha meg rajta ülünk úgysem látjuk, de a Honda nagyon betalált ezzel a modellel szerintem, már első ránézésre is megfogott.
Amire még sokan kíváncsiak minden motornál az a végsebesség. Valahol 180km/h óra körül fogy el a motor, de valljuk be egy kezdőmotornak ez bőven elég, és egyáltalán nem lehet kevésnek mondani, sőt az autópályás tempót is gond nélkül bírja.
Aki pedig részletesen szeretné az összes adatot megnézni, az a www.honda.hu/motorcycles/range/adventure/cb500x/overview.html -oldalra kattintva meg is talál minden infót a motorról.