Forma-1: Mit várhatunk 2020-tól?

2019-ben zsinórban harmadszor is világbajnok lett Lewis Hamilton a Mercedessel, aki így már hat vb elsőségnél jár. Ez azt jelenti, hogy már csak egyetlen címre van a legendás Michael Schumachertől. Annak ellenére, hogy a szezon előtt még a Ferrari számított első számú kihívónak, év végére már sokkal inkább úgy tűnt, a Red Bull lehet majd a Mercedes igazi ellenfele.

Persze, ha azt nézzük, hogy a Ferrari hányszor hozott rossz döntést csapatszinten a futamok alatt, akkor hajlamosak lehetünk azt gondolni, hogy ezen úszott el a pilótáik szezonja. Viszont gyorsan tegyük hozzá azt is, hogy Max Verstappen egyszemélyes hadseregként harcolt a Red Bull volánja mögött, és bár a konstruktőri bajnokságban labdába se rúghattak, ennek ellenére a holland harmadik lett az év végi összetettben, megelőzve mindkét Ferrarit.

Megpróbáltam pár mondatban kielemezni a három topcsapatot, lássuk, mire lesz érdemes figyelni a következő szezonban.

A legfontosabb dolog, amit meg kell említenünk, hogy ez az utolsó szezonunk ebben a rendszerben. 2021-től egy teljesen úgy F1 jön, új autókkal, új gumikkal, új szabályokkal, így – ha logikusan gondolkodunk -, túl sok változásra nem biztos, hogy számítanunk kell(ene) a következő évben, mivel a csapatok nagy része már az új érára készül.

A Mercedes valószínűleg stabil alapokkal fog rendelkezni a 2020-ban is, hiszen 2014 óta nem találtak legyőzőre. A csapat nem véletlenül épít Lewis Hamiltonra, 6 év alatt öt címet sikerült összehozniuk közös erővel, és azt a maradék egyet is Nico Rosberg gyűjtötte be, szintén a Mercedessel. Valószínűleg a cél, hogy jövőre Hamiltonnal beállítsák Michael Schumacher rekordját, és “kimaxolják” ezt az érát.

A Ferrarinál már nem vagyok annyira biztos a stabil alapokban. Az eddigi hírek szerint teljesen új motort építenek az olaszok, (az egyetlen dolog, ami működött az autóban, azt most fogják és kukázzák…) miközben úgy tűnt a mechanikus tapadással sokkal nagyobb problémáik voltak – érdekes döntés, de a Ferrari már csak ilyen. Motorerőben nem volt hiány, és talán az aero pályákon sem szenvedtek annyira, mint a mechanikus tapadást igénylő aszfaltcsíkokon. Emlékezzünk csak a Magyar nagydíjra. A legnagyobb gyomros épp a Hungaroringen érkezett, ahol majdnem 1 percet kaptak az élmezőnytől.

Viszont, ha valakire tippelni kéne, aki megszorongathatja a Mercedest 2020-ban, akkor én a Red Bullt mondanám. A bikák nagyon sokat fejlődtek, az autó eddig is rendben volt, a Honda pedig úgy tűnik, végre összekapta magát. Bár technikai hibáik voltak, messze nem annyi, mint a korábbi években, és annak ellenére is megvolt a végsebesség, hogy ez nem ment a tapadás rovására. A csapaton belüli hangulat nagyon jónak érződik, Max Verstappen évről-évre erősebbnek, kiforrottabbnak tűnik, az új csapattárs Alex Albon pedig kezdi felvenni a ritmust az autóval, ami az év végi tempóján is kirajzolódott.

Nyilvánvalóan jósolni nagyon nehéz dolog, pontosan sosem lehet megmondani, mi fog történni, de az előző szezonból és az eddigi hírekből kiindulva, számomra ez a kép kezd kirajzolódni…

Ajánlott cikkek