Izgalmas versenyben volt részünk, ez egyszer biztos! Viszont az is biztos, hogy a megfelelő gumikezelésnek nagyobb szerepe volt, mint korábban bármikor!
Hiába indult Callum Ilott a pole pozícióból, a mögüle rajtoló Felipe Drugovich pár kanyar után átvette a vezetést, amit csak a kerékcserék idejére engedett ki kezei közül. Az már a legelejétől kezdve tisztán látszott, hogy Ilottnak csak az időmérőn volt olyan nagy előnye, a versenyen kis túlzással szenvedett, a túlélésre játszott. Az első kör legnagyobb vesztese egyértelműen a Renault által támogatott Guanyu Zhou volt. A kínai versenyző a csata hevében összeért a bajnokságot vezető Mick Schumacherrel.
Míg a német defekt nélkül megúszta az esetett, addig Zhou a boxba kellett hajtson egy új első szárnyért. Hasonlóan balszerencsés volt Artem Markelov is, annyi különbséggel, hogy a szerencsétlenség vele a mezőny legvégén történt meg. Lehetne beszélni a verseny során jelentkező tendenciákról, de egyik sem állná meg a helyét igazán, már ami a gumikezelést és a taktikákat illeti. Hihetetlen módon mindegy volt, hogy egy versenyző éppen milyen keverékű gumikat használt, az etap hossza és a tempó szinte kizárólag csak a pilótán, és a beállításokon múlt. Erre legjobb példa Drugovich és Schumacher esete.
Míg az MP Motorsport újonca a közepes gumikon rajtolva, kiváló tempót diktálva a táv feléig el tudott menni, addig Schumi ugyanazon a keveréken, a futam végén, ezáltal jóval könnyebb autóval versenyezve képtelen volt kihozni a lágyabb abroncsokban rejlő potenciált, így a dobogóra se fért fel. De ez a tendencia elmondható a kemény keverékű Pirellikről is. Így a dobogóra a már említett Drugovich és Ilott mellé Jehan Daruvala fért még fel. A nap versenyzője viszont egyértelműen Yuki Tsunoda, aki az utolsó, 22. rajtkockából indulva a 6. helyen ért célba. Ilyen jó tempót, ekkora felzárkózást nagyon rég nem láttunk..
Egy biztos: ha vasárnap, akkor F2 sprint verseny, amit az M4 Sport 10:55-ös kezdéssel élőben közvetít.
Forrás: Formula 2