Jelen összefoglaló írásakor próbáltam összeszedni a gondolataimat, hogy miket lehetne mesélni a szombat délutáni főversenyről. Egyszerűbb lenne, ha azt mondanám, nézzétek vissza! Ez volt az év eddigi legjobb, legizgalmasabb, legfordulatosabb versenye, ehhez kétség sem fér!
Callum Ilott hiába szerezte meg a pole pozíciót, mögötte Robert Shwartzman és Mick Schumacher is jobb rajtot vett, a célegyenes végén egymás mellett volt a három autó, de végül baleset nélkül bevették az első kanyart, Shwartzman-Ilott-Schumacher sorrendben. Az első kör folyamán kicsúszott és a kavicságyban ragadt Marcus Armstrong, így a pályára hajtott a biztonsági autó. A safety car fázis miatt hiába nyúltak meg néhány körrel az etapok, a pilóták még így is szenvedtek a gumikon. Akik az elsődleges stratégiát választották, tehát lágyakon indultak, azok hamar váltottak keményekre. Viszont akik az alternatív taktikát választották, és keményeken rajtoltak, nagyon sokáig tudtak menni, a késői kerékcsere pedig csak kedvezett nekik, mert könnyebb autóra tudták feltenni a lágyakat, ami a verseny végén hatalmas előnyt jelentett volna… de a 25. körben pályára hajtott a safety car, köszönhetően Gelael és Alesi ütközésének. A francia autója a pályán állt meg, ami újabb biztonsági autós fázist idézett elő.
A mezőnynek egy jelentős része hiába volt túl a kerékcseréjén, a Pirellik nagyon gyorsan elkoptak, így volt, aki másodszor is kijött a boxba. A futam utolsó körei óriási izgalmakat, igazi körömrágást tartogatott. A kopott gumikon a versenyt vezető Yuki Tsunoda nem tudta tartani pozícióját, így végül csak 4. lett. A futamot végül honfitársa, a 18. helyről rajtoló Nobuharu Matsushita szerezte meg. A dobogóra állt még a bajnoki címért küzdő Robert Shwartzman és Guanyu Zhou, míg a pole pozícióból rajtoló Callum Ilott csak 5. lett, köszönhetően a futam végi kavarodásnak.
A sprintfutamot az M4 Sport 13:45-ös kezdéssel közvetíti, felvételről!
Forrás: Formula 2