Kiss Norbert 2. helyen végzett a Kamion Európa-bajnokság első, hungaroringi versenyén. A második verseny végén felállt a dobogó legfelső fokára.
A versenyt a cseh Adam Lacko (Freightliner) nyerte, harmadikként a címvédő német Jochen Hahn (MAN) zárt. Kiss a délelőtt rendezett időmérő edzésen ötödik lett, hátránya két másodperc volt a pole pozíciót megszerző Lackóval szemben. A 11 versenykamionból álló mezőnynek nem volt könnyű dolga, hűvös, ködös, esős időben kellett teljesítenie a kvalifikációt, majd a kora délutáni első futamot is.
A start előtt a túraautó-világkupában címvédő Michelisz Norbert is kisétált a rajtrácsra, ahol egyrészt közelről szemügyre vette a kamionokat, másrészt pedig a Révész Truck Racing Team 40-es rajtszámú MAN-jében ülő Kiss Norbertet is igyekezett bíztatni.
A 11 körös viadal rajtjánál elmaradtak az izgalmak, az időjárási körülmények miatt ugyanis az egész pályán sárga zászlós figyelmeztetés volt érvényben, így senki nem előzhetett. A mezőnyt a második kör elején engedte el a versenybíróság, Lacko az élen meglépett, Kiss pedig igyekezett tapadni az előtte negyedikként haladó Antonio Albacetére.
Lacko az élen magabiztosan száguldott, a második Anthony Janiec viszont látványosan lassabb volt, mint a mögötte érkező trió, és egyértelműen feltartotta Jochen Hahnt, valamint Albacetét és Kisst. A hajrához közeledve Janiec elnyúlt egy picit az üldözőitől, közben Kiss egyre közelebb férkőzött Albacetéhez, akit a kilencedik kör elején, az első kanyarban egy remek manőverrel meg is előzött. Egy körrel később szinte ugyanezt az előzést mutatta be a magyar versenyző a célegyenes végén Hahnnal szemben, így feljött harmadiknak. Kiss szemmel láthatóan gyorsabb volt Janiecnél is, akit az utolsó körben utolért, megtámadni viszont már nem tudta.
A versenybíróság ugyanakkor a három pályaelhagyás miatt 30 másodperces időbüntetéssel sújtotta a francia pilótát, így Kiss második lett, Hahn pedig harmadikként végzett.
„Reménykedtem, hogy nem kell esőben mennünk, mert ilyen időjárásban Lacko jóval gyorsabb, mint bárki a mezőnyben” – mondta a futam után az MTI-nek Kiss. Hozzátette, a verseny első felében nem akart felesleges kockázatot vállalni, ezért hagyta az előzéseket az utolsó körökre.
„Örülök a második helynek, ez egy jó eredmény a körülmények ismeretében. A végén még meg akartam támadni Janiecet is, de szóltak rádión, hogy büntetése van, ezért nem erőltettem.”
A kamion Eb mezőnyének hétvégi második futamát 14.50-től rendezik, Kiss azon a versenyen a hetedik helyről startolhat majd.
Végeredmény, 1. futam (a dobogósok):
———————————–
1. Adam Lacko (cseh, Freightliner) 29:08.719 perc
2. KISS NORBERT (MAN) 24.537 másodperc hátrány
3. Jochen Hahn (német, Iveco) 28.733 mp h.
A második futam
A 35 éves szombathelyi pilóta a hetedik helyről rajtolva diadalmaskodott a kétszer is félbeszakított és újraindított viadalon. A kora délutáni első futamon második helyezett Kiss mögött most a cseh Adam Lacko ért célba másodikként, míg a francia Teo Calvet harmadikként.
Kiss az első futamon elért második helyezése miatt – a fordított rajtrács szabályának megfelelően – ezen a viadalon a hetedik kockából startolhatott. A mezőny a felvezető kör végén visszaállt a rajtrácsra, mert a francia Anthony Janiec versenykamionja megállt a pályán, a műszaki mentés idejére pedig piros zászlóval félbeszakították a futamot.
Második próbálkozásra már elindulhatott a 11 körös viadal, de a kora délutáni versenyhez hasonlóan ezúttal is végig sárga zászlós figyelmeztetés volt érvényben a pályán a nedves aszfalt és az esős körülmények miatt.
Előzni így az első körben senki nem tudott, a következő körben viszont már elengedték a mezőnyt, Kiss Norbert pedig azonnal több pozíciót is javított, a harmadik kört már negyedik helyezettként kezdte meg. A szombathelyi pilóta egészen kiváló előzésekkel utasította maga mögé a riválisokat, és az ötödik kör elején átvette a vezetést, a viadalt azonban piros zászlóval félbeszakították, mert a túraautó-világkupa időmérő edzésének az eredeti időtervhez igazodva el kellett kezdődnie.
A furcsa kényszerszünet után az utolsó teljesített körben látott sorrendnek megfelelően állhattak fel a kamionok a rajtrácsra, így Kiss – aki a félbeszakításkor már jelentős előnnyel állt az élen – a második kockából volt kénytelen folytatni a futamot. A hétkörösre kiírt verseny első körét ismét egész pályás sárga zászlós figyelmeztetés kíséretében tette meg a mezőny, amely így a második körtől kezdhetett el újra versenyezni.
Kiss azonnal megtámadta az előtte haladó Stephanie Halmot, akit az első kanyarban meg is előzött. A magyar versenyző ezután magabiztosan építette az előnyét az élen, az üldözők pedig egymással küzdöttek, így nem jelentettek veszélyt Kiss sikerére.
„Jó verseny volt, örülünk a győzelemnek, de nem azért vagyunk itt, hogy a fordított rajtrácsos futamokat megnyerjük, ezért az esős beállításokon még dolgoznunk kell” – mondta Kiss az MTI-nek. Hozzátette, vasárnap már nem várható eső, a száraz aszfalt pedig várhatóan jobban fekszik majd a versenykamionjuknak.
A kamion Eb magyarországi állomása vasárnap egy újabb időmérő edzéssel, valamint további két futammal folytatódik.
Végeredmény, 2. futam (7 kör alapján, a dobogósok):
————————————————–
1. KISS NORBERT (MAN) 18:27.410 perc
2. Adam Lacko (cseh, Freightliner) 14.873 másodperc hátrány
3. Teo Calvet (francia, Freightliner) 19.764 mp h.
Forrás: MTI
Fotó: A későbbi második helyezett Kiss Norbert, a Révész TRT versenyzője MAN versenykamionjával a 2020 FIA kamion Európa-bajnokság, Super Racing Festival első futamán a mogyoródi Hungaroringen 2020. október 17-én. MTI/Kovács Tamás
Fotó:Zsiska Ferenc/Bevezetem.eu