Amit szabad Jupiternek, nem szabad a kisökörnek – írtuk tegnapi versenybeszámolónkban, és nem lőttünk nagyon mellé vele. Úgy látszik, a következetesség teljes hiánya (nevezzük így, finoman) nem csak nálunk verte ki a pilácsot, a Red Bull vezérkara is dühöngött a futam után.
Már szinte „epikus” volt, ahogy a verseny közben tologatták ide-oda a pályahatárokat, ennek pedig a Lewis Hamilton ellenében nagyon komoly erőt felmutató Max Verstappen itta meg a levét, és bukott el miatta egy győzelmet.
„Tisztában vagyunk azzal, hogy a pályahatárok és a pályaelhagyás vitás témakörbe tartoznak, de ettől függetlenül nem ártana egy kis következetesség. Az úgy nem működik, hogy az aszfalt egy része a Mercedes számára a teljes versenytáv alatt használható, míg bennünket utasítanak arra, hogy nem előzhetünk ott, és vissza kell adnunk a pozíciót… Vagy használhassa egyenlő joggal mindenki, vagy senki sem! A Mercedes nagyon erős volt, különösen a versenytempójuk volt kiemelkedő, Max akárhogy igyekezett, nem tudott ellépni Lewistól. Az elénk vágás érdekében más taktikát alkalmaztak, korán megcsinálták a kiállásaikat, és előnyhöz jutottak.
De mi készültünk erre, két későbbi váltással számoltunk, és az utolsó kerékcserénk tíz körös csúsztatásával nagy esélyt szereztünk a futamgyőzelemre. Komoly csatában át is vettük a vezetést, amit azonban vissza kellett adnunk a már ismert okok miatt. Ehhez jött még egy kisebb technikai probléma is, melynek hatására az utolsó három körben már nem tudtunk érdemi támadást indítani. Nagyon nehéz így elveszíteni egy futamot, de rengeteg pozitívuma volt ennek a hétvégének. A Max problémáit okozó differenciálművel foglalkoznunk kell, mert ezzel komoly hátrányba kerültünk az egyes szektorban.” – mondta el a közeljövő teendőit Christian Horner.
A fentebb taglalt eset valószínűleg még jó ideig tematizálja majd az F1-es közbeszédet, ti hogy láttátok Max Verstappen és Lewis Hamilton „pályacsatáját”?
Fotó: Getty Images
Forrás: FansBrands