Hónapok teltek már el a 2020-as szezonzáró óta, a mezőny is alaposan megváltozott, de a versenyzők ugyanott folytatták Bahreinben, ahol abbahagyták. Sergio Perez első körös utolsó helye, safety car fázis, Nikita Mazepin balesete mind-mind a tavalyi esztendőt idézték.
Még Max Verstappen elsősége is, hiszen az élről ezúttal nem Lewis Hamilton, hanem a holland indulhatott. A Red Bull versenyzője remek rajtot vett, megőrizte a vezető helyét Hamilton előtt, míg Charles Leclerc szemfülesen indulva két kanyar alatt kitúrta Valtteri Bottast, és átvette a harmadik helyet. Eközben Perez kénytelen volt a boxutcából rajtolni, mert a felvezetőkörön váratlanul megállt alatta az autó. Alig fél kör telt el csak a versenyből, amikor Mazepin egy vezetői hiba miatt a gumifalba csúszott, ezzel biztonsági autós fázist okozva.
A safety car nem tudta megzavarni Verstappent, és az újraindítás után rögtön élre állt, mellette a két McLaren használta ki jól az alkalmat, és a közvetlen élmezőny után eredt. Az ötödik helyre kvalifikáló Pierre Gasly eközben a szemétbe dobhatta a versenyét, az utolsó helyre zuhant vissza törött frontszárnya okán. Az onnan induló Perez viszont a tavalyi önmagát idézve folyamatos előzgetésekkel nagyon gyorsan visszazárkózott a mezőny elejébe. A McLaren is nagyon élt, Lando Norris stabilan a negyedik helyen autózott, Daniel Ricciardo pedig igyekezett beérni a csapattársat.
A 13 kör környékén megkezdődtek az első kiállások, elsőként Alonso hajtott a boxutcába, kisvártatva a két Mercedes is megérkezett, ám meglepő módon Verstappent meccsben hagyták. Hogy ezzel mit nyertek, vagy veszítettek a felek, az csak az utolsó körökben vált el, viszont addig is érdemes volt a középmezőny harcait figyelni, azon belül is Alonso, Vettel, Sainz hármasának csatája volt üdítő látvány.
Ami már kevésbé volt szívmelengető, hogy Hamilton sokadik masszív négykerekes pályaelhagyása után is néma maradt a versenybíróság. Olaj volt a tűzre, hogy a lőtávolba kerülő Bottas kiállását látványosan rontotta el a csapat, valószínűleg újabb pletykákat útnak indítva ezzel a megmozdulással. Amit szabad Jupiternek…?? A téma egy részeletes külön cikket is megérne, de a pályán látott abroncs/taktikai csatának köszönhetően hamar feledésbe merültek a történtek, és már a második kiállásokra, majd az ezt követő Hamilton – Verstappen gumicsatára koncentráltunk.
Ebben a szakaszban nagyon úgy tűnt, hogy a Mercedes rosszul osztotta be a lehetőségeit, és ahogy közeledtünk a futam végéhez, egyre jobban kezdett ez a tézis bizonyítást nyerni. Hamilton a jóval használtabb abroncsokon nehezen tudott védekezni, Verstappen pedig mintaszerűen (némi pályaelhagyással) cserkészte be hétszeres világbajnok ellenfelét. Három körrel a verseny vége előtt a nyerő pozícióból a holland azonban visszaadta a helyét, és odadobta a győzelmet Lewis Hamiltonnak…
Az elképesztő parádé teljesen elhomályosította a hátsóbb régiót, ahol Lando Norris negyedik helye, Sergio Perez ötödik, Charles Leclerc hatodik pozíciója, valamint Yuki Tsunoda pontszerzése is izgalmas témát szolgáltatott.
Fotó: Getty Images
Forrás: FansBrands