Megújult a tereprali szakág, ennek keretében a RaceVloggers.hu hasábjain mutatjuk be nektek a hazai motoros mezőny összes résztvevőjét. Beszéljenek helyettünk a versenyzők, ezúttal Dervadelin Tamás motoros, a Laller Racing Dakar Teamből:
„Sziasztok! Dervadelin Tamás vagyok, 74-es születésű kétgyermekes apuka, hobbi tereprali versenyző. Viszonylag későn kezdtem bele a nagymotoros életbe, 33 éves koromban tettem le a vágyott nagymotor jogosítványt. Már a kezdetektől a nagy enduro gépek dobogtatták meg a szívemet, így amikor terepralizni kezdtem, nem is volt kérdés, hogy a saját 2006-os, KTM 990 Adventure-el teszem azt! Elmondhatom, hogy összeszokott párost alkotunk, hiszen eddig már több mint 120 ezer kilométert tettünk meg együtt. A nagy tömege ellenére terepen is meglepően jól terelgethető, köszönhetően a jól átgondolt kialakításának, súlyelosztásának. Egyszerű felépítése okán magam szervizelem, még a versenyeken is. A sportágba Horváth Lajos „Laller” barátom és csapatfőnököm segítségével, óriási lelkesedéssel vágtam bele, ugyanakkor a nehéz 2020-as évben.
A mindenki számára ismert körülmények miatt a teljes hazai versenysorozat elmaradt, így az első táncra egészen az esztendő végéig kellett várnom. Ekkor viszont nagyon összetett képet kaptam a sportágról, hiszen a lengyel Baja Szczecinek nemzetközi versenyen debütáltam, melyet sikeresen teljesítettem is. Ezen felbátorodva óriási lendülettel vágtam neki a 2021-es évnek – talán egy kicsit túl naggyal is… A szezon első futamát, a Riverside Baját önhibámból egy hatalmas eséssel fejeztem be, melynek következtében elúszni látszott a teljes esztendő. Szerencsére a családom támogatása, az akaraterő, és persze az orvosaim, gyógytornászaim áldozatos munkája lehetőséget adott, hogy az év utolsó hazai versenyén, a Raid of the Championson újból rajthoz álljak.
Ez mind lelkileg, mind erkölcsileg nagyon sokat jelentett nekem, és úgy hiszem, mára sikerült levonnom a balesetemből adódó tanulságokat is. Versenyzőként az idei évre a terveim között szerepel a hazai kupasorozat összes helyszínén indulni, és teljesíteni azokat, ugyanez a helyzet a külföldi futamokkal is. Célom a konstans teljesítmény, mellyel hosszútávon lehet tervezni. Tereprali szakági megbízottként pedig azon dolgozom, hogy mind a sportágba, úgy a saját MXL kategóriába is minél több nagy endurós kollégát sikerüljön bevonnunk.”
Forrás: Tóth Krisztián Márk