Az nem is kérdés, hogy napjainkban egyre nagyobb teret kapnak az SUV-k, és a Mercedes szokásához híven ismét szeretett volna valami újat alkotni. A GLB-vel pedig sikerült is megalkotniuk az új kompakt SUV-t. Hogy családi egyterű, vagy egy szimpla szabadidő autó, azt mindenki döntse el magának, az viszont biztos, hogy egy elképesztően karakteres autót dobtak piacra a németek.
A dunaszerdahelyi Mercedes kereskedésnek köszönhetően pedig mi is kipróbálhattuk az új autót!
Formára egy “kocka” autót kapunk, ami kicsit eltér a Mercedes jelenlegi stílusától, azonban ez nagyon jó hatással van az autó belsejére, hiszen tágas és jól is pakolható. Külsőre egyébként egy nagyon dögös egyben elegáns autó, amire mindig jó ránézni. Annak ellenére, hogy az A osztályra épült, nagyobbat mutat a valós méretnél (szerintem a sportos vonalak is felfedezhetőek benne). Beltere amellett, hogy elképesztően gyönyörű, szélesebb és magasabb lett, mint a GLC-nek, bár a két autót nem érdemes összehasonlítani. Az új ultramodern kijelzőn minden fontos információt azonnal láthatunk, több nézetet is állíthatunk rajta. Könnyen kezelhető, nem kell elveszni az információkban, ha valamit keresünk, így a figyelmünket sem tereli el.
A motorkínálat szintén az A osztályból származik:
Benzinesből a GLB 200 1,3-as turbó motorja jelenti a belépő szintet, e fölött a 2.0, 224 lóerős GLB 250 és a szintén kétliteres, 306 lóerős GLB 35 AMG található.
Dízelmotorból csak kétliteres változat létezik, a GLB 180d 116 lóerős, a GLB 200d 150 lóerős, a GLB 220d pedig 190 lóerős lett.
A manuális váltó is teljesen eltűnt, a kis benzines hét, a többi nyolcfokozatú dupla kuplungos automata váltót kapott, 190 lóerőtől pedig az összkerékhajtás is alapáras lett. A 4MATIC alapesetben csak a nyomaték 20%-át küldi hátra, sport üzemmódban 30%-ot, terep üzemmódban pedig 50%-ot. Persze senki ne gondolja azt, hogy az elsőkerekessel pusztán az aszfalton élhetünk, hiszen remekül boldogul a terepen is.
Az egész autó egyébként nagyon egyben van. Kanyarokban precíz, ahogy azt a Mercedestől már megszokhattuk, az elsőkerék meghajtásnál sem jelentkezik alulkormányzottság, nem kúszik az eleje, a sofőr az első másodperctől kezdve magabiztosnak érzi magát benne. Szamámomra olyan érzés volt, mintha mindig is ezt az autót vezettem volna. Ezek a dolgok pedig konfort szempontjából is nagyon fontosak, főleg hosszabb távon jelenthet majd nagy előnyt. A motor teljesítményleadására sem lehet panaszunk. Hiába a nagy kocka kasztni, (ami miatt a légellenállás is nagyobb) gond nélkül bírja a tempót. Végül amit még érdemes kiemelni az a zajszigetelés, ami egyértelműen érezteti velünk, hogy a kisebb kategóriás besorolás ellenére is egy igazi prémiumautóval van dolgunk.
Összességében ki lehet jelenteni, hogy azt kaptuk, amit vártunk. A Mercedes ismét bebizonyította, hogy mindig elő tudnak húzni valami új, izgalmas dolgot és mindig képesek fejlődni, valószínűleg ezért is ugrottak a többi német gyártó elé most.