A mögöttünk hagyott hétvégén a hazai gyorsasági autósport szezon is elrajtolt a vadonatúj Balaton Park Circuiton, melynek keretében az FIA CEZ GT szörnyei is pályára gurultak. Tették ezt egy egyórás endurance futam keretében, ahol Volentér Balázs is rajthoz állt.
A tehetséges versenyző a Silver Sting névre hallgató, már-már historic kategóriába hajló autóba pattant be, de ezúttal nem volt szerencséje, nagyon gyorsan utolérte őt a technika ördöge. Három kör után a sebességváltó ötödikbe ragadt, így Balázs kénytelen volt idejekorán befejezni azt, amit igazából még el sem kezdett…
„A hétvégén rendezték meg a magyar, valamint a Közép-Európa bajnokság nyitó fordulóját a Balaton Park Circuiten. A csütörtöki kollektív teszteket sajnos ki kellett hagyjuk, így a pénteki időmérő előtt mindössze egyetlen lövésem volt, hogy formába rázódjak a tél után, megtanuljak egy pályát.
Korábban még nem vezettem itt, és szimulátoron sem tudtam begyakorolni, azon egyszerű oknál fogva, hogy annyira friss a helyszín, hogy még egyetlen szoftverben sem szerepel. A szabadedzés csak 25 perces volt, illetve még annyi se, mert a vége előtt 5 perccel “lepirosozták”, ami így még izgalmasabbá tette ezt az amúgy sem kis kihívást. A gyakorlás végeztével nem pihenhettünk sokat, ugyanis pár órával később már kezdődött is a kvalifikáció. Annak ellenére, hogy hol a forgalom miatt, hol váltó probléma miatt nem tudtam igazán tiszta kört futni, végül mégis sikerült megszerezni a kategóriánkban a 3. helyet, és a tempónk is bíztató volt.
A futamot pilótacsere nélkül terveztük teljesíteni, végig én ültem volna a volánnál. Az első körök igencsak akciódúsra sikeredtek, egy balesetnek köszönhetően hamar feljöttünk a GTX kategória 2. helyére. Ezzel egy időben a Safety Cart is beküldték, majd néhány mögötte töltött kört követően újból megkaptuk a zöld zászlót, azonban az újraindítás egyben a verseny vége is lett számunkra. Az újraindítást követően csupán pár métert tudtam megtenni, és megint előjött az a váltó gond, ami a szabadedzésen is hátráltatott.
Ahogy áthaladtam a rajtvonalon, a váltó 5. fokozatban ragadt, így muszáj volt feladnunk a versenyt. Elsőre picit csalódottak voltunk, hogy mindössze 14 percet tudtunk menni az egy órából, illetve egy biztosnak tűnő kategória 2. helyet is buktunk. De az egész hétvégét figyelembevéve mégis pozitív volt a tempónk, és az, ahogyan mentek a dolgok. Nem utolsó sorban pedig ismét rengeteget tudtam tanulni a GT autózásról!” – nyilatkozta lapunknak Volentér Balázs, akinek – ha minden a tervek szerint alakul – hamarosan minden GT-s tapasztalatára nagy szüksége lesz.
Úgy hírlik, egy gyári Lamborghini GT csapat számít a magyar pilóta szolgálataira – de ez már egy másik történet…
Nyitókép: Főnix Motorsport