Június 25-én, öt héttel a harmadik fordulót követően ismét szlalomversenyt rendeztek, ezúttal Dunaújvárosban. A III. Duna Szerszám kupa most is a Dunai Vasmű előtti parkolóban zajlott, ahogy az előző években. A bajnokság negyedik versenyére 79 nevezés érkezett.
A nagy melegben forgatták a volánt a versenyzők, és a „vasak”, más néven az autók jól bírták a tekergős pályát, illetve a közel 38 fokos hőmérsékletet is.
A Dunai Vasmű
A depó a főút egyik, a pálya a másik oldalán helyezkedett el. Rendőri irányítással és biztosítással haladtak át és vissza a versenyautók, így a forgalmat megállítva biztonságos volt a közlekedés. Ám mielőtt elkezdődött volna az autós edzés, majd a verseny, a gyalogos pályabejárást ejtették meg az indulók. Ennek során a Sződy fivérek is tapasztaltak egy-két módosítást:
„Tavalyhoz képest a pálya módosult. A rajt után bekerült egy számunkra új megnyitás a parkolóba, majd onnan kijövet nem balra, hanem jobbra kellett kanyarodni egy „hordókerülésre”. Ez persze nem igazi hordó volt, mint régebben, hanem gumibála, bójával a tetején. A pálya parkoló területén pedig egy nyolcassal változott a vonalvezetés. Figyelni kell majd, de tetszik így is.” – elemezték ki a pályát a testvérek, Szabolcs és Zsolt.
Versenykörök
Az edzésköröket követően a versenykörök következtek.
Szabolcs a 19-es rajtszámmal indult: „Már az elején jó köröket lehetett futni, de a pálya még ismeretlen és poros is volt. Folyamatosan kell tekerni a kormányt, szinte nincs is egyenes a pályán. Egyelőre az a fontos ilyenkor, hogy jól memorizáljuk a vonalvezetést és majd gyorsulunk később.”– mondta Szabolcs. Körideje 1:44,436 másodperc lett.
Zsolt az 59-es rajtszámmal vágott neki a versenynek: „Csikorgott a gumi, sok a hirtelen irányváltás a pályán. Jól autózható, de folyamatosan kell figyelni. Egyelőre a tapasztalásról szólt.” – nyilatkozta Zsolt. Körideje 1:42,255 mp. lett.
A második körben Szabolcs gyorsult, és majd’ négy tizedet faragva 1:44,070-nel ért célba. Zsolt is javított, neki 1:42,151-et mutatott a stopper.
Szünet nélkül a harmadik kör következett. A nyári hőség 37-38 fokot jelentett, legalábbis a Sződy fivérek Opeljében ennyit mutatott a hőmérő, így június végén.
Szabolcs a folyamatos javítást most kiemelkedően teljesítette:
„Mivel versenyben voltam az ötödik helyért, és egyben ez pontot jelent a bajnokságban, megpróbáltam egy összeszedett, pontos és gyors kört menni. Viszont engem is meglepett, hogy 3.2 másodpercet javítottam. Nem számítottam rá, de jól esett. A belsőkamerás felvételt visszanézve még így is maradt benne kb. fél másodperc.” – örült Szabolcs, hiszen ezzel nagyon jó köridővel zárta a dunaújvárosi versenyét. Időeredménye 1:41,233 mp lett
Zsolt is jól ment, egy kicsivel lassabb volt bátyjánál:
„Második körben kíméltem a gumit, ne melegedjen el, de a harmadikban megint csikorgósra vettem a figurát. Egyszerűen nem jöttek össze a pontos ívek, sok elcsúszásom volt még mellé. Aminek örülhetek, hogy itt legalább nem volt pályatévesztésem, bójázásom.” – összegzett Zsolt. Körideje 1:41,684 mp lett.
Széria 3-as eredmény
A Sződy fivérek végül a negyedik és ötödik szerezték meg a Széria 3-as kategóriában, de nem voltak szomorúak. Sok pontot gyűjtöttek és egy jót versenyeztek. Szám szerint 5 és 4 pontot.
Ponttáblázat állása négy futam után:
- Felfalusi István VW Lupo 6-8-11-10 35
- Keresztesi Péter BMW E36 8-6-8-9 31
- Jászai Csaba Mazda Mx-5 11-11-0-6 28
- Sződy Zsolt Opel Tigra Irmscher 3-5-4-5 17
- Bocskay Zsolt Mitsubishi Lancer 5-3-3-3 14
- Sződy Szabolcs Opel Tigra Irmscher 4-2-2-4 12
- Krista Nikolett Mazda Mx-5 0-0-6-0 6
- Csiszár Krisztina Opel Corsa 0-2-2-0 4
- Gazsi Bence Nissan Almera 0-0-0-2 2
A versenynap összefoglalója a Track Racing versenyzőitől:
„Vártuk ezt a versenyt, mint mindig. Szeretjük ezt a pályát, a környezetet és a hangulatát. Kupát ugyan nem szereztünk, de pontokat igen, és jót küzdöttünk. Nagyon meleg volt ma, az autóban főképp. Sejtésünk szerint 50 fok is lehetett, de elviseltük. Azért kemény munka volt. A folyamatos köridő javulásaink fontosak voltak, főleg a harmadik kör eredményei. A vonalvezetés kitapasztalása volt lényeges, ezt jól teljesítettük. Mondhatnánk, hogy a rutin, de valóban ezen a pályán ez sokat számított, hiszen régen ilyen és ehhez hasonló pályákon kezdtük. Titkon vártunk egy dobogót, de reálisan nézve ez a negyedik és ötödik hely volt elérhető. Most egy hosszú nyári szünet kezdődik és augusztus végén folytatjuk a versenyzést.” – foglalták össze a nap eseményeit a Sződy fivérek.
Nyolc hét szünet következik, majd augusztus 28-án Veszprémben harcolnak tovább az idővel és egymással a szlalom bajnokság indulói.
Beszámoló: RaceVloggers.hu
Fotók: Track Racing