Tim Gábor kezében már félig ott van a karrierjének hetedik bajnoki trófeája, már csak két versenyt kell teljesítenie a csehországi Brno pályán és megszerezheti az FIA Swift Cup Europe 2021-es bajnoki címét.
A vanyarci versenyző már 2020-ban is elhódította az FIA Swift Cup Europe bajnoki címét és idén a cím megvédésére készült. Sok új rivális sorakozott fel a rajtrács idén, köztük a 2017-es bajnok Molnár Bendegúz, a M1RA #nextmichelisz programjának győztese Báldi Gergő, de több hazai, illetve lengyel és osztrák pilóta próbálta megkaparintani a bajnoki címet Tim elől. A bajnokság első felében ez meg is látszott az eredményeken, de Tim már a második hétvégétől átvette a vezetést a bajnokságban.
A bajnokság ötödik fordulójára 18 pontos előnnyel érkezett Tim, ezt próbálta megtartani vagy növelni a Slovakiaringen, ahol 23 fős mezőnyben kellett helyt állnia. A kezdés azonban döcögősre sikerült.
„Az időmérés egyszerűen nem megy. Vagy bennem van a hiba, vagy a beállításaink olyanok, amik nem működnek egy körön. A gumik egy körre adnak maximális tapadást, így általában minden időmérő edzésünk nagy része a bokszban telik. Lefutjuk az egy mért kört és várjuk, hogy az hova lesz elég. Nem éreztem rossznak a körömet, az mégis csak az ötödik helyet jelentette. A legfurcsább az, hogy szabadedzéseken jóval jobb köröket autóztam, új gumin azonban nem volt jó a kocsi egyensúlya.” – elemezte az időmérést Tim Gábor.
Az első versenyen aztán az időmérésen látott jelentős hátrányból semmi nem látszott. Tim fokozatosan kapaszkodott előre, majd az utolsó előtti körben átvette a vezetést, amit a leintésig nem is engedett ki a kezei közül.
„Az első körök kemények voltak, észnél kellett lenni, mert sok volt a kontakt, és kiesni semmikép nem szerettem volna. Így vártam. Nagy nehezen előre keveredtem, Bucsi Attila és Molnár Bendegúz küzdött az első helyért előttem. Bucsi junior, így nem szerez pontot a nemzetközi bajnokságban, de Bendegúz ellenfél, így Őt el kellett kapnom. Végül annyira el voltak foglalva egymással, hogy sikerült az utolsó előtti körben egyszerre megelőznöm Őket. Az utolsó kört levédekeztem és elsőként értem célba. A csapat eszement jó kocsit rakott alám, köszönöm nekik.” – nyilatkozta a győzelem után Tim.
A második futamon az első nyolc helyezett fordított sorrendben rajtolt, így Tim Gábor a nyolcadik helyről várta a kezdést. A rajt után egy komolyabb baleset miatt bejött a Safety Car és közel a verseny feléig nem is engedték a versenyzőket versenytempóban menni. Az újra indítás után Tim a harmadik helyre jött fel, és itt meg is várta a befutót, nem küzdött az élen álló két pilótával. Így is a nemzetközi értékelés első helyéért járó pontokat kapta.
„Furcsa verseny volt. Az első körben mögöttem láttam a tömegbalesetet és azt hittem, hogy ez azonnal piros zászló lesz, megszakítják a versenyt. Ehelyett körökön át vittek minket az SC mögött. Semmi értelme nem volt. Rengeteg törmelék maradt a pályán, volt akinek ez okozott kiesést, vagy problémát, hogy egy kő vagy törmelék kilukasztotta a hűtőjét. Én szerencsésen megúsztam, és az újraindítás után feljöttem a harmadik helyre. Előttem Rácz Gergő és Maciej Banas küzdött az első helyért. Mivel junior pilótákról volt szó, akik nem szereznek a nemzetközi értékelésben pontot, nem szóltam bele a küzdelmükbe. Ha több kör lett volna hátra, akkor megpróbáltam volna az előzést biztonságosan, hisz azért mégis jobb elsőként célba érni, de így nem volt értelme kockázatot vállalni. Több pontot a győzelemmel sem szereztem volna.” – értékelte a második futamot Tim.
Ezzel Tim Gábor az FIA értékelésben két győzelemmel zárta a szlovákiai hétvégét és a 18 pontos előnyét 49 pontra növelte, ám a két legrosszabb eredményét minden versenyző eldobja, így ezt számolva 39 pont az előnye Timnek. Az utolsó csehországi hétvégén 43 pont szerezhető.
„Már csak matematikailag lehet elbukni az idei bajnok címet, már az első versenyen, ha legrosszabb esetben a 12. helyen sikerül beérnem akkor megvan a cím. Persze bármi közbejöhet, de nem tudok mit csinálni, versenyző vagyok. Győzni szeretnék a szezonzáró hétvégén, ha lehet mindkét versenyen. Azaz nem lesz elalibizve a hétvége, menni fogok, mint minden más versenyen. Nyilván az autót nem akarom rommá törni, így túl necces helyzetekbe már nem megyek bele, de jó lenne legalább dobogón ünnepelni a hetedik bajnoki címemet. – latolgatta esélyeit Tim.
A Swift Cup Europe 2021-es szezonja a csehországi Brno pályán kerül megrendezésre szeptember 3-5. között.
Tim Gábor eddigi bajnoki címei:
2006 – Magyar Gokart Bajnok K100
2011 – Suzuki Swift Kupa bajnok
2014 – RCM Cup bajnok
2016 – Skoda Octavia Cup bajnok
2017 – MARB Rally északi bajnok
2020 – FIA Swift Cup Europe bajnok
Az FIA Swift Cup Europe bajnokság állása:
Pos | No | Pilóta | Csapat | Pont |
1. | 512 | Tim Gábor | Full Auto SE | 216 |
2. | 513 | Báldi Gergő / Csuti Zoltán | M1RA | 167 |
3. | 586 | Aleks Sówka | Novicki Racing | 167 |
4. | 546 | Lengyel Ádám / Molnár Bendegúz | Car Competition | 159 |
5. | 126 | Max Wimmer | Team Wimmer Werk Motorsport | 113 |
6. | 505 | Hartmann Balázs | GFS Racing Team | 103 |
7. | 149 | Christoph Zellhofer | Suzuki Team Austria | 102 |
8. | 510 | Kamil Serafin | Serafin Racing | 96 |
9. | 164 | Martin Zellhofer | Suzuki Team Austria | 96 |
10. | 188 | Fabian Ohrfandl | Suzuki Team Austria | 85 |
11. | 114 | Dominik Haselsteiner | Team Wimmer Werk Motorsport | 83 |
12. | 171 | Philipp Dietrich | Suzuki Team Austria | 69 |
13. | 518 | Szomszéd Lajos | Car Competition | 37 |
14. | 112 | Günther Wiesmeier | Team Wimmer Werk Motorsport | 36 |
15. | 107 | Michael Mayr | Suzuki Team Austria | 33 |
16. | 196 | Daniel Lemmerhofer | Team Wimmer Werk Motorsport | 32 |
17. | 112 | Maximilan Mayr | Suzuki Team Austria | 29 |
18. | 566 | Jakub Szablewski | Novicki Racing | 24 |
19. | 166 | Robert Pesevski | Suzuki Team Austria | 16 |
20. | 196 | Günther Edenstöckl | Team Wimmer Werk Motorsport | 13 |
21. | 160 | Gottfried Cepin | Suzuki Team Austria | 7 |
22. | 111 | Erich Weghofer | Team Wimmer Werk Motorsport | 4 |
23. | 511 | Füge Krisztián | Wixxico | 0 |