A Magyar Szlalom Bajnokságban résztvevő Sződy fivérek immár 23. versenyszezonjukat teljesítették ebben az évben. Az ezredfordulón kezdték, 2008-tól pedig az országos bajnokság résztvevői. 12 országos kategória dobogó és 128 kupa birtokosai, amelyeket több, mint 150 versenyen indulva szereztek meg.
RaceVloggers: Sziasztok Szabolcs és Zsolt! Év végi összefoglalótokat most a műhelyetekben készítjük. Meséljetek a kezdetekről, hogyan indult ez a versenyszezon?
Sződy Szabolcs: „Üdvözlünk mindenkit, sziasztok! Az idei év nehézkesen indult, bár minden évben megvannak a kihívások. Sajnos kissé kapkodósra sikerült a kezdés, és nem álltak össze a dolgok időben. Épphogy elkészültünk a szezonnyitó futamra. Valószínűleg ez nem látszódott kívülről, de számunkra nem volt olyan felkészült. Ettől függetlenül készen álltuk a rajthoz idén is.”
RV: Aztán jött a nyitófutam.
Sződy Zsolt: „Igen. Egy szeles, esős és hideg verseny várt az új pályán, az M-Ringen. Ha valamit nem kívánsz senkinek versenynapon, az ez. Tapasztaltuk már párszor, de talán ez volt eddigi 23 évünk alatt a második vagy harmadik ilyen nehéz körülmény. Aztán rögtön az edzésen Szabi megcsúszott, ezután kellett egy kis kiállás az én edzőköröm előtt. A változékony időjárásban pedig gyenge eredménnyel végeztünk. Nagyon csúszott a pálya, sok volt rajta a víz is. Az a versenynap inkább a túlélésről szólt, mintsem a versenyzésről.”
RV: Oké, akkor inkább folytassuk a második versennyel. Az már napsütésben zajlott, ha jól tudom.
Sződy Szabolcs: „Igen, az egy igazi kellemes tavaszi versenynap volt. Túl voltunk a Covid-on, hála az Égnek pont a két verseny között. A kakucsi verseny igen jól alakult. Főleg, hogy az új gumikat megfelelően tudtuk tesztelni és Zsolti a negyedik helyen végzett a kategóriánkban. Ez bíztató volt.”
Sződy Zsolt: „Aztán a Hungaroring következett, ahol jó gyorsan mentünk, és az igen népszerű mezőnyt nagyon jól koordinálták a Szervezők. Jót autóztunk, bár a Hungaroring általában nekünk nem eredményes, jómagam ismét negyedik lettem.”
Sződy Szabolcs: „A dunaújvárosi futam mindig tetszik. Harmadik alkalommal indultunk a Vasmű előtti nagy parkolóban. Dobogó itt se termett, de jó köridőket futottunk. Zsolti és közöttem én futottam meg a leggyorsabb kört. Ez a pálya feküdt az autónak, de főképp a gumijainknak. Igazán jó verseny volt.”
RV: Aztán jött a nagy nyári szünet. Mivel töltöttétek?
Sződy Zsolt: „Igen, bő két hónapig nem volt versenyünk. Szerelés helyett inkább pihenéssel, nyaralással töltöttük, és természetesen nézőként kilátogattunk többször a Hungaroring-re. Például a Forma 1-re is.”
Sződy Szabolcs: „Tényleg így volt (nevet). Nem foglalkoztunk a saját versenyzésünkkel, szerettünk volna lazítani és inkább feltöltődni. De versenyekre kilátogattunk nyáron nézőként.”
RV: Remélem ez sikerült, mármint a pihenés, és ismét örömmel ültetek a volán mögé Veszprémben. Milyen volt az új helyszín?
Sződy Zsolt: „Tetszett, ezt a nyár végi futamot még összekötöttük egy balatoni strandolással, majd Veszprém környékén szálltunk meg és másnap korán indultunk a Continental tesztpályára versenyezni. Jó vonalvezetés volt, de a párás meleg sokat kivett az emberekből. Szívesen indulunk ott jövőre is, ha lesz futam.”
Sződy Szabolcs: „Majd jött a megszokott Kiskunlacháza, ami szintén optimális körülmények között zajlott verseny volt, jó pályával. Sajnos én hibáztam, ez két pontomba került, ami az év végi helyezést is eggyel lejjebb tolta.”
Sződy Zsolt: „A zárófutam egy szintén jó őszi verseny volt, de ott már nem volt miért küzdeni, egy jót autóztunk, ezzel zárva az idei szezont.”
RV: Ha kupa, azaz dobogós helyezés nem is termett idén, azért panaszra nincs okotok, gondolom. Vagy mégis?
Sződy Szabolcs: „Nincs, nincs. Kerek versenyszezon volt, változatos helyszínekkel és nem volt nagyobb műszaki gondunk sem. De nem eredményes, tehát voltak már jobb szezonjaink.”
RV: Így a szezon elemzése után megkérdezném, melyik volt az idei kedvenc és legkevésbé kedvelt futam?
Zsolt: „A legkevésbé most a körülmények miatt a nyitófutam az M-Ring volt, azon túl kellett lenni. Kakucs volt az idei legjobb számomra.”
Szabi: „Nekem is a nyitófutam volt a legnehezebb, így az a felejtős futam. Viszont nekem a dunaújvárosi verseny tetszett továbbra is, és mindig örömmel megyünk oda versenyezni.”
RV: Említsétek meg még a Hungaroring-i futamotok utáni rendezvényt az AMTS-t, régi nevén a Tuning Show-t:
Sződy Zsolt: „Természetesen, hiszen ez az eddigi legnagyobb megjelenésünk volt, és régi álmunk. Köszönhetjük a főszponzorunknak, aki biztosította számunkra ezt a lehetőséget. Mozgalmas három nap volt, sokat dolgoztunk, de élveztük is ezt a hétvégét. Eddig 13 évig csak látogatóként vettünk részt, és most először kiállítóként.”
Sződy Szabolcs: „Illetve még egy Kamion fesztiválon és Halászlé fesztiválon is részt vettünk autónkkal Szegeden. Tehát három rendezvényen voltunk idén.”
RV: Mik a terveitek a jövő évre?
Sződy Szabolcs: „A kínai asztrológia szerint a 2022-es év a Tigris éve. Ezt nem mondhatjuk el most. Annak ellenére, hogy az autónk, „a Tigris”, azaz az Opel Tigra igen jól ment idén is. Zsolti szerintem a megfelelő teljesítményt nyújtotta, jómagam kevésbé, ezt el kell mondanom. De a motivációnk meg van és eljött a fejlesztések ideje is. Erről most még nem tudok és nem is akarok részletekbe bocsátkozni. Majd tavasszal… .”
Sződy Zsolt: „Számunkra fontos, hogy az autó motorereje és stabilitása megfelelő. Ezért azok a pontok várnak fejlesztésre és precízebb beállításokra, amiken még lehet javítani. Ezeknek állunk neki a téli szünetben.”
RV: A versenyszezont hogy értékelitek? Mint szervezés, lebonyolítást értem.
Sződy Zsolt: „Gyorsult a szlalom, határozottan gyorsabbak lettek a versenyek. Ennek van előnye és hátránya is. Ugye a „régi versenyzők” a tekergős (pl. áruházi parkoló) pályákon nőttek fel, de halad a technika és kell a sebesség. Kiegyenlítettebb volt a bajnokság akkor, amikor a gyors és technikás pályák váltották egymást. Így mindenhol megmérettetnek, és aki mindenhol jó, az lesz bajnok vagy dobogós év végén. Gondolom én ezt, és majd kiderül milyen lesz az új versenynaptár. Mint minden évben, jó szervezés és jó helyszínek biztosítják a versenyeket.”
RV: Köszönjük az éves beszámolót. Mit is kívánhatnék, mint jó felkészülést, sikeres szezonkezdetet és évet 2023-ban.
Sződy fivérek: „Köszönjük szépen, mi is viszont kívánunk nektek egy autósporttal tartalmas új évet és Kellemes Ünnepeket!”
Éves összefoglaló beszámolót olvashattak a Sződy fivérekkel, Sződy Szabolccsal és Sződy Zsolttal a Track Racing csapat szlalom autóversenyzőivel.
A Sződy fivérek médiatámogatója a RaceVloggers hírportál.
Fotók: Track Racing
RaceVloggers.hu
Ponttáblázat
S3 Széria kategória, 1401 – 1600 ccm között:
1.Jászai Csaba Mazda Mx-5 61
2. Keresztesi Péter BMW E36 48
3. Felfalusi István VW Lupo 45
4. Sződy Zsolt Opel Tigra Irmscher 27
5. Bocskay Zsolt Mitsubishi Lancer 23
6. Krista Nikolett Mazda Mx-5 ND 19
7. Sződy Szabolcs Opel Tigra Irmscher 18
8. Hanák Gábor Toyota 8
9. Ifj. Hanák Gábor Toyota 4
10.Szűcs Andrea Suzuki Vitara 4
11. Csiszár Krisztina Opel Corsa 2
12.Mondok Károly Peugeot