A Magyar Szlalom Bajnokság harmadik futamát mindenki nagy örömére a Hungaroringen tartották. Ez nem is meglepő, hiszen a magyar Formula 1-es pálya mindenki kedvence. Nézőként is nagy élmény kint lenni egy-egy versenyen, hát még versenyezni rajta… . Ezért nem csoda, hogy 136 versenyző indult el ezen a futamon május 21-én, szombaton a DragRacing kupán. Társrendezvényként a gyorsulási országos bajnokság mellett.
Ahogy az időjósok jelezték, reggel esőben érkeztek a résztvevők. A depóba álláskor azonban már enyhült, majd elállt az égi áldás. A pályabejárást nedves aszfalton, de már napos időben tették meg a versenyzők.
A Sződy fivérek, Szabolcs és Zsolt így kommentálták ezt:
„Számunkra mindig nagy öröm kijönni a Hungaroringre, hiszen jómagunk fotózunk is itt nemzetközi autóversenyeken. Most, hogy sétálhatunk a pályán, ki is használjuk ezt, nem csak a pályabejárással, hanem készítünk egy-két képet a pályán is, gyalog. A vonalvezetés hasonló a tavaly őszihez. Kíváncsiak leszünk a versenyre, bár ez egy gyors pálya, annyira jó eredményre nem számítunk.” – latolgatták az esélyeket a testvérek.
Versenyzői eligazítás és edzőkör
A versenyzői eligazításon elhangzott, hogy a pálya hosszabb lesz a tervezettnél, de ez sajnos nem valósulhatott meg. A zaj miatti korlátozás okán rövidíteni kellett a pályát. Így a vonalvezetés kissé módosulva, de a tavaly őszi futam hosszán maradt.
Az edzés kissé késve indult a fenti okok, azaz a pálya visszaépítése miatt. De a nagyobb problémát egy műszaki hibás versenyautó okozta, amely 6-7 liter motorolajat elfolyatva a pályán sok munkát adott a sportbíróknak.
Versenykörök
26-os rajtszámmal Szabolcs kezdte meg első körét:
„Elsőre nem volt rossz, de ebben maradt még egy-két másodperc. Próbálok javítani a következő körben, de nagyon élvezetes volt a vonalvezetés és az, hogy a Ringen mehetünk.”- mondta Szabolcs. Első mért körének ideje 01:35,015 mp. lett.
Zsolt 66-os rajtszámmal indult:
„Jó a vonalvezetés, nagyon jól autózható a pálya. Kemény szakasz a számunkra első kanyar utáni lejtő, majd emelkedő, egészen a Mansell-kanyarig. Élvezetes vezetni, de fontos a jó köridő is.” – számolt be Zsolt. Nyitókörének eredménye
01:33,202 mp. lett.
A második körben Szabolcs minimális különbséggel, de szintén 1:35-ös kört autózott (1:35:236).
Zsolt javított másfél másodpercet (01:31,718).
A harmadik körben változtak a köridők számukra.
Szabolcs rontott, és nem értette, hol:
„Jó körnek éreztem, az autót szerintem most vezettem a legdinamikusabban. Gondoltam én. A Mansell-kanyar előtt kettesbe váltottam vissza, hogy majd jobban kigyorsítsak a következő bójasor előtt, de ez inkább időveszteséggel járt. Aztán a belső kamerás felvételt visszanézve sajnos lassú volt a köröm, ezért az a másfél másodperc veszteség. Sajnálom, mert a körülmények optimálisak voltak.” – sajnálta Szabolcs ezt a kört. Körideje 01:36,851 mp lett.
Zsolt viszont javított és igen versenyképes kört teljesített:
„Éreztem, hogy jó köröm lett, kíváncsi voltam az eredményre. És valóban, ez most nem csak a legjobb lett számomra a háromból, de igencsak megközelítette az előttem lévőt, nem sokkal maradtam el tőle.” – bizonyított Zsolt. Az óra 01:30,123 mp-et mutatott.
Eredmények:
A széria 3-as kategóriában (széria autó 1401-1600 köbcentiméter között) Sződy Zsolt az ötödik helyen végzett. 1.1 másodperccel maradt le a negyedik helyről.
Sződy Szabolcs sebessége a hetedik helyre volt elég.
Ezzel jelenleg a ponttáblázat negyedik és hatodik helyén állnak a kilenc széria 3-as indulóból.
A Sződy fivérek versenynap összefoglalója:
„Összességében egy nagyon jó napunk volt. Ez nem az eredményekben mutatkozott meg, de erre is kitérünk mindjárt. Az esős érkezést követően jött a kellemes napsütés, így már száraz pályán versenyezhettünk egész nap. A szél nem hiányzott, de itt mindig fúj valamennyire a völgyben. Élmény volt a pályabejárás, élmény volt a depó, minden rendben ment. Jó volt a tapadásunk, de hát hol is lenne jó, ha nem itt a Forma 1-es pályán. Tetszett a vonalvezetés, voltak benne trükkös részek, ezeket is sikeresen megtanultuk és teljesítettük. A helyezéseink tekintetében nem vagyunk elégedettek, de tudtuk, hogy gyors pályán, gyorsabb autókkal nem egyszerű felvenni a küzdelmet. Így az elért pontjainkat is megbecsüljük és készülünk egy lassú, precíz, pontos vezetést igénylő pályára, ahol nem a lóerők számítanak, hanem a jó vezetés és a kisebb méretű, fordulékony autók. Ez a verseny lesz Dunaújvárosban, immár harmadszor. Várjuk.”- foglalta össze a napot Szabolcs és Zsolt.
A Dunaújvárosi futam június 25-én lesz a Dunai Vasmű előtti területen.
AMTS 2022-ben:
Mielőtt azonban a Track Racing csapata odalátogatna, a Hungaroringen tettek egy bejelentést:
„Örömmel tudatjuk mindenkivel, ahogy korábban már partnereinkkel is, hogy idén először állítjuk ki Opel Tigra versenyautónkat az AMTS-en, korábbi nevén a Tuning Show-n. Mi még expós standon sosem szerepeltünk versenyzőként és a versenyautónkkal együtt. A Hungexpo területén rendezik az autóshow-t Május 27-29-e között. Minden érdeklődőt szeretettel várunk mi is a rendezvényen, az „A” pavilonban.
Az AMTS-ről és a dunaújvárosi futamról is beszámol a RaceVloggers.hu
Fotók:
Track Racing