Kalandos szezonnyitót tudhatnak maguk mögött a Sződy fivérek

2022-ben is megkezdődött a Magyar Szlalom Bajnokság versenyszezonja. A nyitó futamot egy új helyszínen, az M-Ringen rendezték. A Monorierdőn épült új pálya sokak számára ismeretlen volt. 95 nevező érkezett a versenyre.

A több mint 5 hónapos szünetet követően a résztvevők nem most találkoztak egymással először a múlt évi szezon után. Hiszen a 2020/2021-es díjkiosztót január közepén tartották. Azonban a versenygépek és versenyzőik most álltak rajthoz ismét a hosszú szünetet követően.

Pályabejárás, gyalogosan

A pályabejárás most kiemelten fontos volt, mivel sokan először látták ezt a pályát. A mezőny egy része már versenyzett itt az M-Ring kupán illetve tesztelt két héttel ezelőtt. A Sződy fivérek is most sétálták le a versenytávot és látták először ezt a pályát:

„Az M-ringet eddig csak fotókon láttuk, ott is tetszett. De most, hogy itt vagyunk és a gyalogos pályabejárás során élőben látjuk, azt mondhatjuk, hogy tetszik. Jól kialakított vonalvezetés, … persze ez majd az autóból lesz érdekes.” – mondta Szabolcs és Zsolt.

Vizes edzés, kicsúszással

Az edzés sajnos kisebb időcsúszással kezdődött, mivel olyan erős esőzés érte a pályát, hogy nem lehetett időterv szerint elindítani. Miután enyhült az égi áldás, sokan megkezdték autóikkal az edzőköröket. A Sződy fivérek közül Szabolcs indult elsőként, és úgy nézett ki, minden jól megy…

„Próbálgattam a pályát, az új aszfaltot, az ismeretlen vonalvezetéseket és természetesen az új gumit. Minden jó volt, a kisebb vízátfolyásokon is tökéletes volt a körülményekhez képest a tapadás. Maradt az autó a vonalvezetésen. Azonban túl bátor voltam, gyorsítottam, és próbálgattam a határokat. A Tigra hátulja egy balos kanyarban kicsúszott a pályáról és az eleje megállt a sárban. Nem volt nagy a sebesség, de elvittem egy bóját és az autó küszöb borítása leszakadt. Aztán kitolattam megnéztem minden rendben van-e. Szerencsére nem történt baj. Kívülről ijesztőbbnek tűnt az eset a hangok miatt. Ezúton kérek elnézést a sportbíróktól a pályatakarítási plusz munkáért, és hogy meg kellett állítani miattam az edzést… .” – mesélte Szabolcs higgadtan a történteket.

Nem volt idő a sajnálkozásra, haladni kellett. A csapat lemosta a néhol sáros autót, majd Zsolt edzette le köreit és készültek a versenyre ezek után.

Versenykörök

Szabolcs 47-es rajszámmal teljesítette első körét, ahol a körülmények már kissé javultak:

„Nekem egy lassan felszáradó pálya jutott, ezért elég jól tudtam végigmenni. Persze a hideg idő miatt óvatosan, de egy értékelhető körrel zártam.” – mondta elégedetten Szabolcs. Első mért körének ideje 3:01:091 másodperc lett, ezzel harmadikként zárt ebben a körben a kategóriájukban.

Zsolt 97-es rajtszámmal, már esőben és nedves pályán próbálkozott:

Sajnos nekem már vizes pálya jutott. Háromszor megcsúsztam, az autó félkörben farolt. Ez idővesztesség volt nem tudtam jó időt autózni.” – mondta kissé csalódottan Zsolt. Körideje 3:09:568 mp lett.

A második körben szinte száraz pályán mehetett a mezőny és a hőmérséklet is egy picit emelkedett. Szabolcs körideje 2:46:362 mp lett, Zsolt 2:35:464-es idejével ennek a körnek harmadik helyezettje lett.

Az időjárás romlani látszott, de éppen nem esett. Az esőre és a szélre továbbra is jelentés jött, így a Szervezők a versenyzőkkel együtt döntöttek: lesz harmadik kör, és ha közben leszakad az ég, akkor mindenki eredménye egyformán nullázódik. Vagyis, a már lefutott két kört vették volna figyelembe.

Így Szabolcs egy óvatosabb, de hibátlan kört teljesített, szinte azonos idővel:

„Próbáltam gyorsabban menni, hiszen már volt némi tapasztalatom, így a harmadik körben, de nem sikerült gyorsítanom. Ennek ellenére nem volt rossz kör, ma ennyire futotta.” – zárta a napot Szabolcs a 2:46:639-es köridejével.

Zsoltnak kalandosabban alakult a köre: „A szél miatt is komolyabban lehűlt az aszfalt az egyébként sem meleg időben. Már a rajt után letértem a pályáról, és

újra meg is csúsztattam az autót. Nagyon nehéz kör volt, rengeteg időt vesztettem. És ezzel sajnos a negyedik helyet is.” – szomorkodott Zsolt. Lassú körének ideje 2:48:357 lett. Később hozzáadtak 20 másodpercet, büntetésként.

Széria 3-as eredmény

A Sződy fivérek végül az ötödik és hatodik helyet szerezték meg, de nem voltak csalódottak. Ez egy túlélő verseny volt minden résztvevő számára.

A verseny napi összefoglalója a Track Racing versenyzőitől:

„Sokat dolgoztunk a felkészítésen, nem minden ment a terv szerint, de a végén nagy hajrában elkészültünk a nyitófutamra. Ahol szintén nem volt sima a történet. Az időjárás nagy kihívás volt. Eső, aztán szél és ezzel együtt a hideg, ez kemény nap volt. A pálya tetszett, autónk jól ment, az új gumik is jól működtek. Bár még jobban meg kell ismernünk, de vízen már tapasztaltunk vele. Ez most így alakult,… itt voltunk, versenyeztünk, pontokat gyűjtöttünk és a Kakucs Ringen reméljük jó időben és száraz körülmények között folytathatjuk még jobb eredménnyel a második futamot.” – foglalták össze a viszontagságos napot a Sződy fivérek.

A Magyar Szlalom Bajnokság következő futama a Kakucs Ringen folytatódik, Május elsején.

A versenyről beszámolónkat a futam után héten olvashatják.

Beszámoló: RaceVloggers

Fotók:Track Racing

Ajánlott cikkek