Első fordulójával 2023-ban kezdetét vette a Magyar Szlalom Bajnokság. Megszokottan Kiskunlacházán a volt katonai repülőtéren rendezték a nyitó futamot, a gyorsulási szakág társrendezvényeként. 76 induló készült fel a versenynapra.
A változékony időjárás várható volt már az előrejelzésekből. Enyhe szél, eső, napsütés, hűvös váltotta egymást április 15-én, szombaton.
Előkészületek
A Sződy fivérek felkészültek a versenyre. Azonban Zsolt munkabeosztása miatt nem tudott részt venni a versenyen. Szabolcs képviselte a csapatot és a saját eredményére koncentrált:
„Az AMTS (Autó Motor Tuning Show) után felkészítettük az autót a versenyszezonra. Nagyrészt elkészült, vannak még apróbb beállítások hátra. Új semi slick gumikkal indulunk idén, amit már jól ismerünk, a felújított lengéscsillapítóinktól is sokat várunk. De az új eszköz egy karbon airbox, erre leszek a leginkább kíváncsi, mit tud… .
Eredetileg a verseny április 16-ára, vasárnapra volt kiírva. Ezért fivérem így tervezett, a módosított szombati nap munkája okán nem volt változtatható. Ezért most ezt a versenyt kihagyja, és természetesen mínuszolja is év végén. Én viszont megpróbálom a legjobbat kihozni magamból… .” – nyilatkozta Szabolcs.
A gyalogos pályabejárás során egy nem megszokott vonalvezetés várta az indulókat. Egy részről, az első szakaszon volt „mozgalmasabb” a pálya, itt háromszor is mentek a versenyzők egy körben. A másik egy spontán módosítás volt, miszerint az aszfalthibát kiküszöbölve bója helyett egy kapu épült be a vonalvezetésbe. Ez később sok fejtörést és hibapontot okozott, de izgalmat is és kihívást szintúgy.
Edzőkör
A versenyzői eligazítás után az edzőkörben mindenki a pálya vonalvezetésének megtanulásával, memorizálásával volt elfoglalva. A látszólag logikus és egyértelmű kék és piros bóják az autóból, sebességnél már nem olyan könnyen teljesíthetőek. Az edzésen, lassú tempónál még igen…
Versenykörök
Az első kör már mindenkinek a gyors, mért köre:
„Egészem más, mint edzéskörben „végiggurulni” a pályán. Az a tanulásról szól, ez viszont a teljesítményről és az időről. Az óra ketyeg, próbáltam gyors és pontos lenni. Nem sikerült. A módosított helyen a kapu mellett már nem egy, hanem két bója volt. Ezáltal sornak néztem, rossz irányból kerültem. Annyi a körömnek. Viszonyítási pontok alapján vezetünk nagy részben. Ha valami módosul, az nehezíti a térben eddig látottakat. Bosszantott, az én hibán. De van még két értékelhető köröm” – mesélte Szabolcs a nehézségeket. Körideje eredetileg 1 perc 52 másodperc 446 lett, de hozzáadódott 40 másodperc. Így 2:32:446-ra nőtt.
A második futamban szemerkélt az eső, de lényegében végig. Így az esélyen mindenkinek egyenlők voltak. Szabolcs jól teljesített. Nem csak hibátlan, de viszonylag gyors kört is ment: 1:45:340-es idejével.
A harmadik körben javított, nem is keveset:
„Három és fél másodperccel voltam jobb az 1:45-ös körömnél. Ez tetszett, csak kár, hogy nem két ilyen időm van az összesítésben. Azonban ez sem lenne elég a pontszerzéshez, de köridőnek helytáll.” – számolt Szabolcs. Csakhogy a többiek még nem értek be mért körrel…
Eredmények
Az eredetileg tízedik hellyel számoló Szabolcs a végeredményeket tekintve és beleszámolva az időbüntetéseket is, végül a nyolcadik helyen zárta a futamot kategóriájában. Azonban a hibapontokat összesítve, többen is hátránnyal végeztek. Szabolcs végül a két jó körének és némi szerencsének is köszönhetően pontot szerzett. Egy pontot, de egy 11 fős mezőny a népszerűek közé tartozik, valahol el kell kezdeni az évet.
A nap összegzése
„A felkészülés jól sikerült, jól beütemeztük. Azonban nem volt jó hír számomra, hogy csak egyedül indulok a nyitó futamon. De ez van, így álltam hozzá. Jó verseny volt, az időjárás a változékonyság ellenére megfelelőnek bizonyult. Az airbox kiválóan működött, a gumik nem kevésbé. Teljesítményen nem volt épp a legjobb, de az utolsó köröm és az egy pontocska azért motivál és várom a következő futamot. Főleg, hogy ott már ketten indulunk, ahogy szoktuk” – foglalta össze a napot Szabolcs.
A nap végén Zsolttal telefonált, aki figyelemmel követte a futam eredményeit a neten:
„Néztem az online felületet és a köridőket. Voltak nagy pályatévesztések az időeredmények alapján, de örülök, hogy Szabi a nap elején tette ezt és utána nem csak hiba nélkül, de gyorsabban is ért végig a pályán. Az egy pont is pont. Számíthat év végén. Nem mindig a leggyorsabb az eredményes, ezt már tapasztaltuk mi is. Várom a következő versenyt, ahol már én is volán mögé ülök” – mondta telefonon Zsolt.
Május 6-án a második versennyel folytatódik a bajnokság, Dunaújvárosban.
Fotók: Track Racing