Az év utolsó versenye nem hozott túl sok izgalmat, viszont búcsút annál többet. Sergio Perez, Kevin Magnussen, Daniil Kvyat, de a csapatváltó Daniel Ricciardo, Sebastian Vettel és Carlos Sainz is érzelmes pillanatokat élt át.
A rajtnál nem emelkedett meg a pulzusunk, a mezőny úgy rugaszkodott neki az 55 körnek, mintha fronthajtású autók rolling startját néztük volna… Mindenki megtartotta a pozícióját, Max Verstappen pedig már néhány kanyar után megnyugtató előnyt épített ki. Az első tíz körben semmi érdemleges nem történt, ekkor azonban a konstruktőri harmadik helyért harcoló Sergio Perez Racing Pointja mondta be az unalmast, így először virtuális, majd fizikai értelemben is safety car fázis következett.
Mindenki rohant a boxba, kihasználni a gyorsabb kerékcsere – kiállás kombó lehetőségét. Az újraindítás lehetőleg még simább volt, mint a rajt, semmi helycsere, semmi dráma az élmezőnyben… Helycseréket csak a középmezőny DRS-el megvívott „küzdelmei” hoztak. A futam féltávjánál sem változott a kép, bátran leírhatjuk, hogy az év legunalmasabb versenye zajlott ezen a délutánon, ahol ekkor már csak azon izgulhattunk, hogy vajon a McLaren odaérhet-e a gyártók között a dobogóra, vagy valami kisebb csoda folytán a megfogyatkozott Racing Point halássza el a harmadik helyet. Eközben Verstappen magabiztosan őrizte a vezető pozícióját, és tetemes, hét másodperc feletti előnnyel demoralizálta Bottast. Szokatlan volt viszont látni, hogy Lewis Hamilton félretette a harapós kedvét, és mindenféle ambíció nélkül vígan autózgatott a finn mögött. Talán az előző hétvége eseményeinek ismeretében megérdemelt volna még egy lehetőséget George Russell, és mi nézők is megérdemeltük volna ugyanezt…
Ezekben a pillanatokban a pályán történtek helyett mi magunk inkább kicsit a jövőbe merengtünk: A Red Bull Racing hamarosan bejelenti Sergio Perez leigazolását? Leányvállalatuk, az Alpha Tauri valóban Callum Illotot ülteti majd Kvyat helyére? Bottas biztosan kitölti a 2021-es szerződését, nem kellene inkább gyorsan Russellre cserélni őt? Minderre bőségesen volt idő, mert az Abu Dhabi éjszaka továbbra sem szolgáltatott sok beszédtémát.
Tíz körrel a vége előtt Bottast szólította fel a csapat erősebb tempóra, aki rögtön „eleget is tett” a kérésnek, és 8 másodperc hátrányát rögtön 11 felé növelte… A futamot végül légies könnyedséggel Max Verstappen nyerte meg, és ezzel lényegében sporttörténelmet írt, hiszen elsőként ő tudott a Mercedes és Renault erőforrásokkal szerelt autókon kívül mással is győzelmet aratni. A McLaren is büszke lehet magára, hiszen az elmúlt évek mélyrepülése után egyértelműen megtalálta a kivezető utat, és harmadikként végzett a konstruktőri bajnokságban.
Fotó: Planet F1
Forrás: FansBrands