AkoBez: „Nem is igazi egy cél, ha néha nem ijedsz meg tőle…”

Bezzeg András és Végh Ákos KARBONBAN utazik, tudjátok, ez az az anyag, amely versenyautók borításáról köszön vissza ránk. Hőseink sokszor a benzingőzös szakma csúcsának technológiai megoldásait is felülmúlva, a már említett matéria felhasználásával alkottak olyan LIFESTYLE termékeket, amire még a hosszú idő óta motorsportokban edződött szakemberek is felkapták a fejüket. Pedig ez MÉG CSAK A KEZDET….

AKOBEZ karbonként már jól ismer benneteket a szakma, de az olvasók biztosan kíváncsiak, hogy kicsoda is Bezzeg András és Végh Ákos. Kérhetnék egy rövid és célratörő bemutatkozást tőletek?

Bezzeg András: „Én most októberben töltöttem be a 35. évemet, Ákos pedig szinte napra pontosan egy évvel fiatalabb nálam. Mindketten Tatán születtünk, nővéreink mutattak be minket egymásnak. Nem ma volt, 27 évvel ezelőtt, egy közös bringázás alkalmával történt. Megmosolyogtató, hogy első alkalommal még nem igazán volt meg a szimpátia, de pár hét elteltével a közös érdeklődési körök és az azonos értékrend miatt mégis haverok lettünk. Azóta pedig bátran mondhatjuk, hogy a világ legjobb barátsága kerekedett belőle!”

Hogyan kerültetek kapcsolatba magával az anyaggal, a karbonnal? Mi/ki mutatta számotokra az irányt, ami a motorsport lifestyle termékek gyártása/forgalmazása felé sodort benneteket?

Végh Ákos: „Motorjaink bütykölése „tizenpár” éves korunk óta gyakorlatilag egy reflexünk. A szemünk folyamatosan azt kereste, mit és hogyan lehetne rajtuk ügyesebben megoldani. Még 2005-ben, Tatán volt egy kis garázs, ahol kompozit anyagokkal foglalkoztak, onnan szereztem meg egy kis cetlin az információt, hogyan is kellene elindulnunk. Aztán elkezdtek komolyodni a dolgok, mikor láttam egy amerikai videót. Gyorsan át is küldtem Andrisnak e-mailen, ez pedig kitolta a horizontunkat a technológiával kapcsolatban, és onnantól már nem volt megállás. Ezidőtájt fektettük le az alapokat, hogy kinek mi lesz a feladata, és egyeztünk meg abban, hogy András biztosítja a hátteret, én pedig a fejlesztési folyamatokért felelek. Aki belülről ismeri egy vállalkozás természetét, az jól tudja, hogy mindkét poszt legalább tíz munkakört jelent a kezdetekben, és egyik nélkül sem létezhet a másik.”

Miért lett a nevetek pont AKOBEZ?

B.A: „Rengeteg ötletet dobáltunk be a kalapba, mert azt szerettük volna, ha a végeredmény kellően furcsán cseng és fülbemászó ahhoz, hogy a márkanevünk lehessen. Végül – mint oly sokszor az életben -, ez esetben is közelebb volt a megoldás, mint azt először gondoltuk! A neveinkből alakult ki a tökéletes megoldás, AKOs-ból és a BEZzegből született meg az AKOBEZ.” 

MINDEN terméketeket magasfokú ergonómia, elegáns és letisztult formavilág, nagy strapabíróság jellemez – a kiemelkedő minőség pedig alap. Mennyi idő és erőfeszítés kellett hozzá, míg az ötlettől erre a szintre jutottatok?

V.Á: „2015-ben döntöttük el, hogy pontosan mit és hogyan szeretnénk csinálni, mondhatni akkor „padlóztuk le” a brandet. Mindezt kerek tíz esztendő előkészület előzte meg, amely egy olyan fejlesztési folyamat volt, ami kívülről még hobbynak tűnhetett, de elhivatottságban sokkal inkább volt hívható kőkemény munkának. Tény, hogy ahol ma tartunk, az rengeteg áldozatot követelt és az út sok kudarccal volt kikövezve. De talán nem is igazi egy cél, ha néha nem ijedsz meg tőle.

A hazai autó/motorsport világban már jól cseng az AKOBEZ név. Milyen célokat tűztetek ki a közeljövőre nézve, és mik lehetnek a távlati alternatívák?

B.A és V.Á: „Lassan befejezzük a brand alapjait illető munkát, és hamarosan elkészül a nemzetközi webshopunk is. Itt szeretnénk megemlíteni, hogy időközben az AKOBEZ legénysége két fővel bővült. Fejlesztés alatt van még pár termékünk, melyek a következő években jelennek meg, de nem az eszeveszett előrehaladást, sokkal inkább a minőség megtartását tartjuk követendőnek, ügyelve a helyes mértékekre. Az egyik legfőbb célunk a márka, ezen belül a marketing folyamatos finomhangolása. A másik fő lábunkról egyelőre csak annyit szeretnénk mondani, hogy lapos lesz, négykerekű, benzinszagú, nagyon gyors, és az anyagának köszönhetően természetesen fekete. 😉

Jómagam is AKOBEZ felhasználó vagyok, így tapasztalatból tudom, hogy a szemüvegeitek olyan nívót képviselnek, ami bármilyen területen megfelel a legmagasabb követelményeknek. Terveztek esetleg nyitni mondjuk a hétköznapi felhasználók, vagy akár más sportágak felé?

V.Á: „Az alapötletünk abból indult ki, hogy főleg motorsport kedvelőknek szeretnénk termékeket készíteni, de maguk a vásárlóink világítottak rá, hogy semleges, sokkal inkább lifestyle termékek az AKOBEZ termékek. Minden ember megtalálja bennük saját magát, akit azok a megoldások vonzanak, amikre csak a karbon kompozit lehet képes. Stílusát tekintve nem trendszerűen, hanem indokolt módon minimalista. A márkanévhez levédett szlogenünk is erre utal, „It is True.” Hisszük, ha valami sallangoktól mentes, kizárólag akkor lehet valóságban is, és nem csak „bemondva” időtálló. Így a mondanivalója nem függ az adott ember aktuális hangulatától, élethelyzetétől. Egy AKOBEZ termék ugyanazt a kapaszkodót nyújtja egy vásárlóknak ma, amit tíz év múlva is fog. Ez számunkra nem csak tárgyakkal kapcsolatos, hanem egyben életfelfogás is!”

Kicsit vetkőztessük le a menyasszonyt: Mit csinálnak Végh Ákos és Bezzeg András, mikor leteszik az ambíciókat, amikor ők ketten épp nem AKOBEZ? Egyáltalán van ilyen? Mi az, ami kikapcsol benneteket?

B.A: „A sportos járművek és a karbon témaköre mellett van még egy közös, felettébb szeretett időtöltésünk, ami nem más, mint a természetjárás. Ez egy elképesztően szép és színes hobbi, melynek űzését mára teljes mértékben magunkra szabtunk, ezt is egyfajta „AKOBEZ-es” szemléletmódban éljük meg. Ha pedig épp nem munkával, túrázással vagy pihenéssel töltjük az időt, akkor mindegyikünk a saját, privát életének az építgetésével foglalkozik.”

 

Írta: Tóth Krisztián Márk

Ajánlott cikkek